FANDOM

Legenda głosi, że przed objęciem władzy jako pierwszy archont Imperium Tevinter, Darinius miał sen, w którym przekroczył wzburzoną rzekę na promie pilotowanym przez człowieka, którego twarz była skryta w cieniu. Kiedy dotarł na drugą stronę, Darinius obrócił się i zobaczył, że przewoźnik miał jego własną twarz.

Kiedy Darinius zasiadł na tronie, ustanowił wizerunek zakapturzonego przewoźnika oficjalną pieczęcią władcy Tevinter. Każdy archont otrzymuje złoty pierścień z tym symbolem i swoim imieniem, który nosi na środkowym palcu prawej ręki. Zgodnie z tradycją, po śmierci władcy pierścień zostaje rytualnie zmiażdżony w obecności magistrów, żeby nikt nie mógł sprawować władzy archonta, póki nie zostanie koronowany następca.

Tradycja ta została ominięta co najmniej dwukrotnie: zamiast prawdziwego Pierścienia Przewoźnika do rytuału podłożono podróbkę. Na tym pierścieniu widnieje imię archonta Hadariusa, ale nie da się stwierdzić, czy jest to kopia, czy oryginał.

Ciekawostki Edytuj

  • Pierścień Przewoźnika inspirowany jest Pierścieniem Rybaka, będącym jednym z insygniów władzy papieskiej. Na każdym widnieje wizerunek świętego Piotra i imię papieża, podobnie jak na Pierścieniu Przewoźnika widnieje wizerunek przewoźnika i imię archonta. Oba pierścienie są też niszczone po śmierci noszącej je osoby.