FANDOM

Teyrn Loghain Mac Tir nie urodził się szlachcicem. Mówi się, że jego ród wywodził się z wolnego chłopstwa na zachodzie Bannornu, w okolicy zwanej Oswin. Jego ojciec, Gareth, nie miał własnego nazwiska i zapewne używał imienia „Gareth z Oswin” lub „Gareth ban Aehswin” (tak nazywał się ten region w dawnej mowie).

Nazwisko „Mac Tir” oznacza „syn ziemi”. Król Maric nadał je Loghainowi po bitwie nad rzeką Dein. Lud Fereldenu uznał je za niezwykle stosowne: teyrn Loghain był w oczach prostych ludzi synem całego narodu; powszechnie znane jest jego stwierdzenie, że Ferelden zawsze będzie „krążyć w jego krwi”.

Gdy Loghain zdradził króla Cailana pod Ostagarem w roku 9:30 Smoka, powszechne uwielbienie zastąpiła równie potężna nienawiść. Jego posiadłość w Gwaren została spustoszona. Zaginęło wiele należących do niego przedmiotów – w tym pancerz, który miał na sobie nad rzeką Dein. Miał on ponoć wyjątkowe znaczenie dla Loghaina. Do jednego z pasków na ramionach przypięty był kwadratowy skrawek czerwonego jedwabiu. Spytany o niego, teyrn wyjaśnił kiedyś, że „to na szczęście”.