FANDOM

Zaklęta replika miecza, którym archont Hessarian dobił płonącą na stosie Andrastę – co, jak mówił, było aktem miłosierdzia nakazanym mu przez Stwórcę.

Imperium Tevinter, rzecz jasna, nie oddało się pod opiekę Zakonu jeszcze przez wiele stuleci po tych wydarzeniach. Pierwsze z tych ostrzy zostało wykute w 2:2 roku Chwały jako dar archonta Theriona dla generała Galineusa za zasługi podczas wojny przeciwko Drugiej Pladze. Od tego czasu archonci często wręczali podobną broń w darze swoim podwładnym. Posiadanie jej jest uważane w Imperium za wyjątkowy zaszczyt – choć nie raz i nie dwa jej egzemplarze trafiały już na czarny rynek – czy to wskutek kradzieży, czy pod zastaw, gdy potomkowie osoby wyróżnionej tym darem popadali w biedę.

Ironią losu jest, że jeden z czterech mieczy, którymi zabito królową Madrigal z Antivy w 5:99 Świętych (stąd bierze się nazwa Wieku Stali), był repliką Ostrza Miłosierdzia. Zakon uznał to za ogromne świętokradztwo.

Uwagi Edytuj

  • Według innych źródeł, to właśnie Tevinter był pierwszym narodem nawróconym na andrastanizm. Dokonało się to jeszcze za życia samego Hessariana, który dziesięć lat po śmierci Andrasty przyjął Pieśń Światła.