FANDOM

Forteca Ostagar, najdalszy punkt, do którego Imperium Tevinter dotarło na ziemiach barbarzyńców, należała niegdyś do najważniejszych punktów obronnych na południe od Morza Przebudzonych. Stała ona na skraju Głuszy Korcari, a jej zadaniem było ostrzeganie przed inwazją dzikusów znanych dziś pod mianem Chasyndów. Ponieważ twierdza ta położona jest w przełęczy, zagradza ona drogę do żyznych nizin na północy i z racji warunków terenowych była dla dzikusów wyjątkowo trudna do zaatakowania.

Jak większość imperialnych majątków na południu, twierdzę Ostagar opuszczono po upadku Tevinteru w czasach pierwszej Plagi. Następnie splądrowali ją barbarzyńcy, a gdy po utworzeniu współczesnego Fereldenu zagrożenie ze strony Chasyndów zmalało, ostatecznie popadła w ruinę.

Forteca ta nie jest zajmowana od czterech wieków, choć nadal stoi większość murów – jak również wysoka Wieża Ishal, nazwana na cześć archonta, który zlecił jej budowę. Ostagar nadal pozostaje świadectwem magicznej potęgi Imperium, które go zbudowało.

— Fragment księgi Ferelden: Folklor i historia pióra siostry Petryny, uczonej Zakonu.