Dragon Age Wiki
Advertisement

Moja droga Lace:

Liczę, że ten list znajdzie cię w zdrowiu i pomyślności. W zeszłym tygodniu udało mi się wymienić na mapy Fereldenu i Orlais z Huginem, starym żołnierzem, który najmuje miejsce w gospodarstwie pani Johann - pamiętasz go, prawda? Cichy człowiek, zawsze pali fajkę i przesiaduje na ganku. Już nie korzysta ze swoich map, więc w zamian za nie dałam mu trochę dżemu i zacerowałam płaszcz. Teraz zawsze, gdy napiszesz mi o swoich podróżach, będę mogła śledzić na mapie miejsca, które odwiedziłaś. Jestem zdumiona, kochanie, gdy patrzę na kropkowane szlaki, które już zaznaczyłam na moich mapach. W jakichże to miejscach postawiłaś już stopy! Daleko zaszłaś, moja mała Lace. Jestem z ciebie taka dumna. Gdy byłam w twoim wieku, nie dotarłam dalej niż do Lothering. Moja mata nigdy nie opuściła Redcliffel tutaj żyła i tutaj umarła. A teraz ty ganiasz po świecie jak ten długi i szeroki w ważnym celu. Ledwo to ogarniam umysłem, ale moje serce rośnie.

Nie zajmuję ci już więcej czasu. Wiem, że jesteś zajęta. Patrzę na Mroźne Grzbiety na mapie, gdy piszę te słowa, bo wiem, że czytając je zapewne przebywać będziesz w Podniebnej Twierdzy. Pamiętaj, by ubierać się ciepło. Wysyłam ci przepis na twoją ulubioną potrawkę z kozy z rzepą. Domowe jedzenie powinno pomóc ci przegnać chłód górskiego powietrza.

Ślę pocałunki i uściski ode mnie i ojca.

Matka

Advertisement