FANDOM

Rozkazy dla posłańca

Wejdź na pokład pierwszego statku udającego się z Amarantu do Kirkwall, a później niezwłocznie udaj się do fortecy Weisshaupt. Jeśli drogi będą zablokowane lub okażą się zbyt niebezpieczne, skorzystaj z pomocy naszego agenta w Kirkwall. Za dnia odszukaj skrytkę znajdującą się w alejce w pobliżu kuźni w Dolnym Mieście. Zrób wszystko, żeby listy nie dostały się w niepowołane ręce.

Komendant Szarej Straży w Fereldenie

Badania Avernusa

Avernusowi pozwolono na kontynuowanie badań bez ograniczeń: Komendancie, ostatni transport bardzo pomógł mi w badaniach. Chciałbym prosić, żeby następny był dwa razy większy. Informacje dotyczące Architekta okazały się bezcenne – dzięki nim dokonaliśmy kilku przełomowych odkryć. Zgodnie z przypuszczeniami Architekta, we krwi szarych strażników kryje się pewna niewykorzystana dotąd moc. Jeśli odpowiednio ją zagospodarować, może dać nadzwyczajne efekty.

Jednakże w toku moich badań pojawiły się niepokojące implikacje, których opis -sporządzony za pomocą starodawnego szyfru akanthańskiego – załączam do niniejszej wiadomości. Proszę o niezwłoczne przekazanie go pierwszemu strażnikowi.

Dopóki zdołam, zamierzam moje badania kontynuować. Dokumentacja, którą sporządziłem, jest bardzo szczegółowa – jeśli czas się w końcu o mnie upomni, inni będą mogli kontynuować moje dzieło.

Avernus

Avernusowi nakazano prowadzić etyczne badania: Narzucone mi ograniczenia w ogromnym stopniu spowalniają postępy badań. Dysponując kilkoma ledwie obiektami, zdołałem zweryfikować pewne niezwykle istotne hipotezy. Otrzymane przeze mnie informacje na temat Architekta okazały się bezcenne i z radością donoszę, że udało mi się osiągnąć niejakie sukcesy. Zgodnie z przypuszczeniami Architekta, we krwi szarych strażników kryje się pewna niewykorzystana dotąd moc. Jeśli odpowiednio ją zagospodarować, może dać nadzwyczajne efekty.

Jednakże w toku moich badań pojawiły się niepokojące implikacje, których opis – sporządzony za pomocą starodawnego szyfru akanthańskiego – załączam do niniejszej wiadomości. Proszę o niezwłoczne przekazanie go pierwszemu strażnikowi.

Avernus