FANDOM

Nosi wiele imion. Większość zna ją jako „siostrę Lelianę” lub „Słowik”. Niektórzy w ogóle nie chcą wypowiadać jej imienia i mówią o niej wyłącznie jako o Lewej Ręce Boskiej – o cieniu za Słonecznym Tronem.

Szpiegmistrzyni Marjolaine szkoliła Lelianę od najmłodszych lat. Leliana była narzędziem Marjolaine w Wielkiej Grze w Orlais. Choć uczennica była oddana Marjolaine, ta tego nie odwzajemniała. Marjolaine zdradziła Lelianę i niemal doprowadziła do jej śmierci. Leliana przeżyła zdradę dzięki wielebnej matce Dorotei.

Po tej zdradzie Leliana spędziła kilka lat w klasztorze w Fereldenie, ukrywając się przed własną przeszłością. Zainspirowane przez wielebną Matkę Doroteę, Leliana oddała się wierze, odnajdując pokój w życiu pełnym poświęcenia. Ale po rozpoczęciu się Piątej Plagi Lelianę, jak wierzyła, nawiedziła wizja od Stwórcy, która skłoniła kobietę do opuszczenia swojego sanktuarium i chwycenia za broń przeciwko pomiotom.

Kilka lat po pokonaniu arcydemona Leliana otrzymała wezwanie od Dorotei – teraz Boskiej Justynii V. Powróciła do Orlais, by zostać agentką Słonecznego Tronu.

Justynia zginęła w eksplozji, która zniszczyła konklawe Boskiej, a Leliana została członkinią-założycielką oraz szpiegmistrzynią nowej Inkwizycji.

Jeśli Leliana została Boską: Po pokonaniu Koryfeusza i zamknięciu Wyłomu, Zakon wybrał Lelianę na nową Boską. Boska Wiktoria, jak odtąd się nazywa, nadzorować będzie narodziny nowego Zakonu, który ma zjednoczyć wszystkie ludy Thedas.

Powiązane wpisy Edytuj