FANDOM

Kirkwall zbudowane zostało na mocnym fundamencie chciwości i ludzkiego cierpienia, a jego podziemny półświatek to miejsce, w którym wszystko jest na sprzedaż i nikt nie jest bezpieczny.

W mieście istnieją liczne imperia przestępcze, niektóre z długimi tradycjami, sięgającymi czasów, gdy Kirkwall służyło Imperium za centrum handlu niewolnikami. Nieustannie walczą o władzę, zawiązują sojusze, szpiegują się nawzajem, manipulują sobą, zdradzają się lub po prostu prowadzą otwartą wojnę.

Koteria to gildia złodziei, która istnieje już od niemal stu lat, ale do niedawna nie była uważana za jedną z ważniejszych. Jakieś dwadzieścia lat temu najsilniejszą grupą była prastara gildia znana jako Sabrathan, ale jej dowódca został zdradzony, a w zamieszaniu po jego śmierci Koterii udało się przejąć dużą część władzy.

Od tego czasu agenci Koterii zatopili szpony w niemal każdej części Kirkwall: można ich znaleźć w straży miejskiej, w krasnoludzkiej gildii kupców, a nawet w domach najbardziej wpływowych obywateli. Można bez wahania rzec, że Koteria odcina sobie skrawek z każdego interesu i niewiele wydarzeń w Kirkwall umyka jej uwadze.

— Fragment księgi W poszukiwaniu wiedzy: Historia podróży uczonego Zakonu autorstwa brata Genitivusa