FANDOM

Korsarze z Morza Przebudzonych, lub po prostu „Korsarze”, to powszechna nazwa antivańskiego zrzeszenia piratów, znanego jako Armada Felicissima. Niegdyś byli oni luźną bandą oportunistów, napadających na statki kupieckie w okolicy nadmorskiego miasta Llomerryn, oraz częstym celem zorganizowanych ataków Orlezjan i mieszkańców Wolnych Marchii. Po każdym takim ataku pojawiali się kolejni piraci i cykl rozpoczynał się od nowa.

Podczas Nowych Świętych Marszów narody Thedas zorientowały się jednak, że w walce przeciwko straszliwej flocie qunari potrzebują każdego okrętu, który mogą zdobyć. Piraci z Llomeryn stanęli przed trudną decyzją: zebrać się pod jedną banderą i walczyć u boku swoich niegdysiejszych ofiar, lub pozwolić qunari zwyciężyć i zostać nawróconymi siłą. Taki był początek Armady. Piraci wykorzystali swoją chytrość i podstęp przeciwko qunari, atakując ich linie zaopatrzenia, a czasem nawet uderzając w ich osady na wybrzeżu. Przez pewien czas Armada uważana była za największą morską potęgę w Thedas.

Po podpisaniu traktatu llomeryńskiego, wbrew nadziejom wielu narodów, piraci nie zdecydowali się rozwiązać swojego stowarzyszenia.

Bogaci kupcy często wolą zapłacić przywódcom Armady z góry, niż ryzykować stratą statków i towaru. Piraci nie stanowią jednolitej grupy; krwawe bitwy pomiędzy zwaśnionymi kapitanami są częste. Wobec zagrożenia z zewnątrz zawsze jednak zwierają szeregi i stawiają mu czoła razem... przez co stali się w ubiegłym stuleciu jeszcze większym utrapieniem, niż kiedykolwiek. Opowiada się wiele legend o ekscytującym i romantycznym życiu na pirackim okręcie, w które jednak nie należy wierzyć – korsarze są zbójami i łotrami, bez wyjątku.

— Fragment księgi Przewodnik towarzyski zamożnej wdowy autorstwa lady Alkione