Dragon Age Wiki
Advertisement

Korespondencja z zabezpieczonych archiwów fortecy Weisshaupt, datowana na lata 1004-1006 IT

Starsza strażniczko Sashamiri,

Pierwszy strażnik się zgadza. Mroczny pomiot znany jako Koryfeusz musi zostać pojmany, a następnie musimy przetrzymać go gdzieś na wszelkie możliwe sposoby. Twoje protesty zostały odnotowane, ale nie możemy zmarnować takiej sposobności. Jeżeli Koryfeusz stanowi klucz do wpływania na mroczne pomioty, naszym obowiązkiem jest odkryć, w jaki sposób to robi – dla dobra całego Thedas. A to oznacza, że ktoś musi zastawić pułapkę, która go przyciągnie i utrzyma. Dowiodłaś już swojej mądrości po wielokroć. Nie mogę powierzyć tego zadania nikomu innemu.

Mogę cię o to poprosić, Sasho, czy muszę wydać ci rozkaz?

— Komendant Farele

Pani komendant,

Ślubowałam posłuszeństwo, nie ślepą ignorancję. Zrobię, o co prosisz, ale najpierw muszę powiedzieć swoje: stałaś się zbyt pewna siebie, jeśli chodzi o to stworzenie. Jeśli chcesz przypomnieć sobie, czym są mroczne pomioty, udaj się na Milczące Równiny i wspomnij grozę, jaką Dumat sprowadził na naszą ojczyznę.

— Sashamiri

Pani komendant,

Zapis twojej rozmowy z Koryfeuszem zdaje się zawierać odpowiedź, ale nie taką, która spodobałaby się pierwszemu strażnikowi. To stworzenie mówi o Dumacie niemalże z nabożnością. Wiemy już, że arcydemon sprawował kontrolę nad hordą mrocznych pomiotów, że były przeciągane przez jego obecność. Sprawa ma się tak: jeśli mamy przyciągnąć i związać Koryfeusza, powinniśmy wysłać do Weisshaupt to, co zostało z truchła Dumata. W krwi arcydemona, a być może również w starożytnej broni, którą badam, być może znajdę to, czego szukasz. Ty musisz jednak znaleźć odpowiednie miejsce na zastawienie pułapki – im bardziej odległe, tym lepiej. To zadanie jak nic utrzyma cię z dala od Głębokich Ścieżek.

— Sashamiri

Do komendant Farele:

Pozwolenie na usunięcie szczątek arcydemona nie obejmowało pozwolenia na ograbienie biblioteki fortecy! Starsza strażniczka Sashamiri dostarczyła ci już księgę, o którą prosiłaś. Na mocy nadaje mi przez pierwszego strażnika, rozkazuję ci natychmiast zwrócić wszelkie materiały. Co w ciebie wstąpiło?

— Stafen Nerrah, szambelan szarych strażników
forteca Weisshaupt

Farele,

Stało się. Niedługo będziesz miała tego swojego mrocznego pomiota uwięzionego pod górami Vimmark. Kiedy moi uczniowie aktywują resztę pieczęci, pułapka zostanie zamknięta. Mam nadzieję, że uda ci się poznać tajemnice Koryfeusza... a zarazem, że jemu nie uda ci się poznać twoich. Krew arcydemona pożera mnie od środka, chociaż bez wątpienia przyciąga Koryfeusza. Wybacz mi, droga przyjaciółko, ale magia krwi ma swoją cenę, którą zdecydowałam się zapłacić. Mam nadzieję, że to wystarczy, żebyś w końcu zobaczyła, jak ten stwór tobą manipuluje. Wraz z moją śmiercią i zniszczeniem szczątek Dumata, tajemnica tego zaklęcia przepadnie na wieki. Żaden strażnik nie może dać się omamić Koryfeuszowi i przekazać mu wiedzy, która pozwoliłaby mu się oswobodzić. Nawet ty.

W pokoju – czuwanie.

— Sasha
Advertisement