FANDOM

W 435. roku kalendarza tevinterskiego, archont Almadrius wzniósł dla siebie letni pałac w pobliżu Oczu Nocena. Pałac ten został uznany za jeden z cudów świata, a liczni zazdrośni rywale Almadriusa zawiązali spiski, żeby go spalić.

Archont rozkazał stu żołnierzom – centurionom – nieustannie stać na straży pałacu. Złożyli przysięgę krwi wobec archonta i przyjmowali rozkazy tylko od niego osobiście.

Rządy Almadriusa zakończyły się krwawym przewrotem. Jego następca, Tidarion, przekształcił pałac w garnizon, w którym stacjonować miały oddziały tłumiące liczne powstania w całym Imperium. W całym tym chaosie centurioni nadal czuwali nad pałacem. W końcu polegli w walce, ale ich przysięgi były silniejsze od śmierci i ich ciała powstały, żeby zająć swoje dawne stanowiska.

Kiedy Tidarion utracił władzę, magistrowie przez dwadzieścia długich lat walczyli pomiędzy sobą, zanim udało im się koronować kolejnego archonta. Gdy Parthenius zasiadł wreszcie na tronie, okazało się, że pałac i jego strażnicy zniknęli bez śladu. Nie pozostał po nim nawet jeden kamień.

Niektórzy mówią, że centurioni, dochowując wierności swojej przysiędze, rozebrali pałac na cegły i odbudowali go w jakiejś dalekiej krainie, gdzie bezpiecznie czeka na archonta gotowego ponownie w nim zasiąść.

— Fragment księgi Niewiarygodne opowieści z Imperium autorstwa Hendrika z Cumberlandu