FANDOM

Słabość woli śmiertelników to wielka wada wszystkich dzieci Stwórcy. Sprzedajemy nasz honor, jakby był najtańszą walutą. Nie rozumiemy, czym jest prawość, ani ile jest tak naprawdę warta. Z tej ignorancji narodził się pierwotny grzech.

Każdy z nas zastanawiał się kiedyś: „Co za różnica, czy pozostanę prawy? Jestem tylko zwykłym śmiertelnikiem. Jestem bezsilny”. Jakże ślepi wszyscy jesteśmy! Cnotliwość jednego niewolnika zniszczyła całe Imperium Tevinter. Hańba jednego człowieka zabrała nam Stwórcę. Mówię wam szczerze, tylko prawość serc naszych pozwoli nam odzyskać miłość Stwórcy. To właśnie dzięki ich mocy zmieniamy świat na lepsze lub na gorsze.

— Z kazania o prawości.

Uwagi Edytuj

  • Nazwa wpisu w polskiej wersji językowej gry jest błędna i powstała prawdopodobnie w wyniku niedopatrzenia bądź pomyłki. Renata I w rzeczywistości była Boską i w angielskiej wersji wpis zatytułowany jest „Kazania Boskiej Renaty I”. Zakon co prawda uznaje „świętych” (ang. Exalted), są to jednak osoby, które oddały swoje życie za Zakon podczas Świętych Maszów.