FANDOM

Tarcza imponującej wagi, która z pewnością byłaby nieporęczna w słabych rękach. Herb jest stary, oparty o motywy dalijskie i orlezjańskie, a jego uważna stylizacja wskazuje, że może odnosić się tylko do jednej osoby: lady Aveliny, pierwszej kobiety pasowanej w Orlais na rycerza.

Avelina, porzucona w lesie jako noworodek, została wychowana przez Dalijczyków i wyrosła na zdolną wojowniczkę. Jej elfi rodzice zachęcali ją, żeby zademonstrowała umiejętności swoim ludzkim pobratymcom, ale kobietom nie wolno było służyć w rycerstwie ani zmagać się w turniejach. Avelina i tak przystąpiła do turnieju, ukrywając twarz pod hełmem i pokonała wszystkich przeciwników.

Jej ostatnie zwycięstwo zostało skradzione przez Kalevę, rycerza w służbie cesarza, który z czystej irytacji podłożył jej nogę po walce, przez co hełm spadł jej z głowy. Kaleva – rozwścieczony, że kobieta odebrała mu honor – zażądał unieważnienia turnieju. Kiedy tłum na widowni zaczął z niego drwić, dobył broni i zabił powaloną Avelinę.

Książę Freyan, który również zmierzył się z Aveliną w turnieju, uznał jej śmierć za wielką niesprawiedliwość. Kiedy Freyan został cesarzem w 7:44 Burzy, złożył jej formalny hołd, unieważniając prawa, które miały ją wykluczyć z turnieju. Została też pośmiertnie pasowana, a choć kobiety wciąż są wśród orlezjańskiego rycerstwa rzadkością, wszystkie biorą sobie lady Avelinę za patronkę.

Kariera lady Aveliny była bardzo krótka i nie jest możliwe, żeby używała wszystkich broni i części pancerza, które w późniejszych latach jej przypisywano. Mimo to, ten egzemplarz tarczy jest wyjątkowej jakości i Avelina może się zainteresować jej powiązaniem ze swoją imienniczką.