FANDOM

Królestwo Fereldenu to najdalej wysunięty na południe przyczółek cywilizacji w Thedas – choć niektórzy uczeni dają wyraz wątpliwościom co do tego, czy naprawdę jest to naród cywilizowany. Jest to być może najbardziej fizycznie odizolowane królestwo na kontynencie: na wschód od niego leży Amarantowy Ocean, na północ Morze Przebudzonych, a na południe Głusza Korcari, która w lecie jest olbrzymim torfowiskiem, a w zimie zdradliwym labiryntem zamarzniętych kanałów. Zachodniej granicy strzegą Góry Mroźnego Grzbietu, a podróż do Orlais możliwa jest tylko poprzez wąski pas równiny między górami a morzem.

Większość ziem w centralnej części królestwa, zwanej Bannorn, to otwarte równiny. Przedzielają je pozostałości po pradawnym tevinterskim trakcie, który łączył niegdyś Val Royeaux z Ostagarem, leżącym na skraju Głuszy Korcari. Zachodnia część Fereldenu zdominowana jest przez jezioro Kalenhad, ogromny powulkaniczny kocioł, który zapełnia woda spływająca z pobliskich lodowców. Nad jeziorem Kalenhad wznosi się słynny fort Redcliffe, jak również twierdza Kinloch, dom fereldeńskiego Kręgu Maginów.

Na wschodzie leży olbrzymi Las Brecilian, uważany za nawiedzony przez przesądny lud, z którego z kolei wyrasta Smoczy Szczyt, samotna góra strzegąca Denerim, stolicy państwa.

— Fragment księgi W poszukiwaniu wiedzy: Historia podróży uczonego zakonnika autorstwa brata Genitivusa.