FANDOM

Fort Connor zbudowano na rozkaz młodego arla Eamona po tym, jak siły Orlais wypędzono z Fereldenu. Nazwano go na cześć ojca Eamona, który zginął w bitwie o Zachodnie Wzgórze – i po którym arl nazwał swojego syna.

Eamon był zdeterminowany uczynić z Redcliffe symbol fereldeńskiej siły. Zbudował fort Connor, by obserwować Królewski Trakt i chronić Zaziemie przed wszystkimi wrogami. Fort dowiódł swej wartości przeciwko pomiotom podczas Piątej Plagi, został uszkodzony dopiero wtedy, gdy pomioty wysłały do walki emisariuszy. W tamtym czasie Eamon z dumą powiedział, że fortu Connor „nie zniszczy nic oprócz magii, a od niej mamy, dzięki Stwórcy, templariuszy”.

— Fragment Życia Redcliffe pióra siostry Dorcas Guerrin

Uwagi Edytuj

  • Ojciec arla Eamona pojawił się w powieści Dragon Age: Powołanie, gdzie nazywał się Rendorn Guerrin, a jego żoną była Marina z domu Aurum. Patrick Weekes, odpowiedzialny za stworzenie wpisu poświęconego fortowi, zapomniał o tym. W celu uniknięcia nieścisłości, do kanonu dopisano informację, wedle której Rendorn miał konkubenta Connora, którego Eamon traktował jak ojca i który wraz z Rendornem zginął w bitwie o Zachodnie Wzgórze.