FANDOM

Duncan został komendantem Szarej Straży w Fereldenie w roku 9:10 Smoka, przejmując stanowisko po komendant Polarze, pod której rozkazami służył od czasu odzyskania niepodległości przez Ferelden.

Polara, która pochodziła z Antivy, zbudowała przyjazne stosunki z królem Cailanem. Udało się jej oprzeć licznym sprzeciwom teyrna Loghaina, który mocno nie zgadzał się na powrót jej zakonu – wszak to właśnie Strażnicy wiele wieków temu podjęli próbę obalenia monarchy Fereldenu.

Gdy Polara zniknęła – być może wezwano ją z powrotem do Weisshaupt, choć nikt w Fereldenie nie widział, jak odchodzi ani nie spotkał jej nigdy potem – Duncan podarował jej synowi cenny sztylet ze srebrytu. Duncan mówił, że dzierżył go wraz z drugim, identycznym ostrzem za młodych lat, gdy był zupełnie innym człowiekiem. Nazwał sztylet „Fiona”, na cześć Strażniczki, która go zainspirowała, i zasugerował, że syn Polary powinien w ten sam sposób wzorować się na matce.

Nie wiadomo, co stało się z synem Polary, poza tym, że uciekł z Fereldenu podczas tej samej Plagi, która odebrała Duncanowi życie.