FANDOM

Niektórym może wydać się dziwne, że najsłynniejsza skrytobójczyni w historii Antivańskich Kruków była kobietą z pospólstwa – prostytutką, jeśli wierzyć legendzie. Poradziłem się w tej sprawie kilku Kruków (którzy zażądali ode mnie gwarancji anonimowości i sowitej zapłaty), którzy twierdzą, że to prawda.

Zabójczyni, której legenda nadała imię „Finezja”, nazywała się Callisto di Bastion i była zamożną kurtyzaną, mile widzianą na salonach i w sypialniach licznych szlachciców. Miała niezwykły dar wymowy i, według moich kontaktów, mogła otrzymać szkolenie nie tylko od Kruków, ale również od bardów z Orlais. Może właśnie temu zawdzięczała swoje sukcesy? Finezja zyskała sobie sławę i powszechne uwielbienie ludu po zabiciu sztyletem króla Guiomara Młodszego w 4:22 Czarnego.

Kruki nie zawsze dzielą to uwielbienie. Fakt, że została pojmana i powieszona, a jej sławny sztylet sprzedany temu, kto zapłacił najwięcej, źle mówi o jej zdolnościach. Od tamtego czasu minęło jednak wiele wieków i Kruki w końcu dodały tę legendę do swojej mitologii, co tylko zwiększa ich straszliwą reputację.

— Fragment księgi Nadejście cienia autorstwa brata Ansela z Hossbergu, 7:10 Burzy