FANDOM

Wystarczy się przejść po targu w Denerim, by docenić wytrwałość Fereldenu. Ciężko uwierzyć, że pomioty spustoszyły miasto jeszcze za naszego życia. Mieszkańcom, którzy przeżyli, pozostały blizny, ale życie toczy się dalej.

Teraz na ulicach bawią się dzieci, dla których Plaga jest historyjką opowiadaną przez rodziców. Kiedyś słyszałam, jak pewien chłopiec zapytał, czym jest pomiot – dla niego to było tylko jakieś słowo, które usłyszał od starszych kolegów. Nauczamy, że „świadome dziecko to błogosławieństwo dla rodziców i Stwórcy”. Andrasto, wybacz mi, ale poczułam radość z jego słodkiej niewiedzy.

Jeśli Alistair został królem: Sam król Alistair umożliwił to wszystko. Dlatego też jego czyny pozostają dla mnie zagadką.

Mimo wydarzeń w Kirkwall, Ferelden nadal udziela schronienia zbuntowanym magom, co tylko sprowadzi na nas kłopoty. Już zaczęło. Plotki wśród kupców sugerują, że Starkhaven nałożyło sankcje handlowe na znak protestu. Słyszy się o konflikcie na Zaziemiu między templariuszami i magami. Matka Diana twierdzi, że mam towarzyszyć jej podczas konklawe w Azylu. Mówi, żebym wierzyła w Boską Justynię i że cokolwiek nadejdzie, stanie się wola Stwórcy. Myślę o tych szczęśliwych dzieciach, które dorastały nie znając śmierci ni strachu, i modlę się o to.

— List od siostry Kiry z Zakonu w Denerim do jej siostry w Wolnych Marchiach