FANDOM

Pewnego dnia Andruil znudziła się polowaniem na śmiertelników i zwierzęta. Zaczęła więc tropić Zapomnianych, złowrogie istoty zamieszkujące otchłań. Lecz nawet bogowie nie powinni się tam zapuszczać, gdyż z każdym wejściem do Głębi Andruil na coraz dłużej popadała w szaleństwo, nim zjawiła się z powrotem.

Gdy Andruil założyła zbroję wykutą w Głębi, zapomniała jak wygląda jej prawdziwe oblicze. Gdy wykonała broń z tkanki mroku, zaraza zżarła jej dłonie. Wykrzykiwała treści, które słusznie zapomniano, a inni bogowie zaczęli obawiać się, że Andruil w końcu zapoluje również na nich. Mythal rozpowszechniła więc pogłoski o gigantycznej bestii i przyjmując postać olbrzymiego węża zaczaiła się na Andruil u podnóża góry.

Gdy Andruil zjawiła się, Mythal rzuciła się na łowczynię. Walczyły ze sobą przez trzy dni i noce, a Andruil wycinała głębokie rany w skórze wężycy. Lecz magia Mythal wyssała siły przeciwniczki i pozbawiła ją wiedzy o tym, jak wrócić do Głębi. Po tej walce wielka łowczyni nie była w stanie udać się z powrotem do otchłani i znów zapanował pokój.

-Przekład starożytnego elfiego tekstu, znalezionego w Dziczy Arbor. Źródło niepotwierdzone.