FANDOM

21 ferventisa

Spostrzegłem Gorima, gdy szukał części ceremonialnej zbroi mego brata, żeby gotowa była na ucztę. Zatrzymałem go i zapytałem, jak przebiegają przygotowania. Wspomniał, że na jednym z naramienników pojawiła się plama. Jego oddanie zrobiło na mnie duże wrażenie. Jest względem naszej rodziny niezwykle lojalny.

23 ferventisa

Szedłem właśnie do ojca, żeby omówić z nim sprawy traktatu, gdy natknąłem się na posłańca. Kiedy spytałem go, dlaczego plącze się po królewskim pałacu, wydukał coś o tym, że przynosi dar dla „nowego komendanta” i poprosił mnie (prawie błagał), żebym przekazał tenże przedmiot mojemu bratu. Ja miałbym to zrobić! Następca tronu Orzammaru nie biega z posyłkami na skinienie byle posłańca! Pewnie dopiero zaczął pracować w tym fachu. Kazałem go wyrzucić, nadal będąc wstrząśniętym całą sytuacją.

Później dowiedziałem się, że to Bhelen powiedział posłańcowi, że najszybszym sposobem na dostarczenie czegokolwiek naszemu bratu będzie uczynić to za moim pośrednictwem i kazał mu czekać aż będę przechodzić. Nie wypada, żeby książę Orzammaru płatał takie figle. Powinien wreszcie dorosnąć i zrozumieć, że jest członkiem rodziny królewskiej, co wymaga z jego strony odpowiedzialności.

24 ferventisa

Dziś rano natrafiłem (znowu!) na tę małą... towarzyszkę zabaw Bhelena. Skradała się korytarzem w pobliżu jego sypialni. Pewnie próbowała coś ukraść albo już ukradła. Jej pierś wydała mi się pełniejsza niż u większości przyzwoitych dam. Czyżby jakieś klejnoty ukryte w staniku? Tak czy owak, udawałem, że jej nie widzę. W przeciwnym razie sytuacja byłaby niezręczna. Bhelen mógłby trzymać ją w swojej komnacie, skoro już nie może się bez niej obejść. Braciszek zbyt wiele uwagi poświęca zabawie i przyjemnościom, a za mało swym książęcym obowiązkom. Gdy będę miał trochę czasu, pomówię z nim o dyscyplinie. Niestety, w tej chwili pochłaniają mnie zadania, które złożył na moich barkach ojciec.

26 ferventisa

Pamiętać o tym, żeby wysłać jakiś drobiazg Jayli Helmi w dowód wdzięczności. Przymierze pomiędzy Helmimi oraz Aeducanami musi pozostać mocne. Lady Jaylia zgodzi się oczywiście za mnie wyjść, bo prędzej czy później zostanę królem, ale nie zaszkodzi zachowywać się grzecznie i dbać o to, żeby dama była zadowolona. Słyszałem, że jacyś powierzchniowcy sprzedają jedwabie. Może poślę przybocznego, żeby kupił coś ładnego. Ulubiony kolor Jaylii: turkusowy.

28 ferventisa

Usłyszałem o Próbach organizowanych na cześć naszego brata. Dla mnie, kiedy obejmowałem swoje pierwsze dowództwo, takich Prób nie zorganizowano, a jestem przecież następcą tronu! Co się dzieje? Muszę udać się na te Próby i zaznaczyć swą obecność. Orzammar nie może zapomnieć, że to ja mam być jego następnym królem.

Z dziennika Triana Aeducana