FANDOM

Pierwszy dzień Zbiorów

Matka nareszcie zaczęła swój projekt poszerzenia posiadłości. Sprowadziła dwa tuziny ludzi z Imperium, którzy z pewnością są niewolnikami; wysłała ich do kopania jakiegoś dołu na zboczu wzgórza za domem. Wszędzie jest pełno brudu, a ten hałas! Czy naprawdę muszą rozbijać na kawałki każdy kamień w Kirkwall? Ale od obiadu zrobiło się cicho, a matka zachowuje się bardzo dziwnie. Nagle zaczęła wspominać o wstrzymaniu budowy – tak po prostu, bez wytłumaczenia. Nigdy mi o niczym nie mówi...

Dziesiąty dzień Zbiorów

Ojciec zachowuje się bardzo dziwnie. Dziś uszczypnął mnie w zadek! Tak po prostu sięgnął przez stół i... Nie mam pojęcia, skąd u niego takie zachowanie. A te rzeczy, które opowiada pokojówkom! Nawet marynarz by się zarumienił. Kazałam dziewczynom pochować wino, ale jak dotąd nic to nie dało. Wieczorem pójdę do zakonu. Muszę się za niego pomodlić.

Jedenasty dzień Zbiorów

Co się dzieje? Najpierw ojciec, teraz Brett. Nie mogę już nawet z nimi rozmawiać. Nie mam pojęcia, co oni piją, ale zupełnie zatracili się w jakichś swoich rojeniach. Matka ma to w nosie; bez przerwy gada o Starkhaven i o wydaniu mnie za tego matoła, Gorana Vaela. Co to za obłęd?