Dragon Age Wiki
Advertisement

Dawno temu, przed Pierwszą Plagą, żyło sobie stare małżeństwo. Pewnego dnia do drzwi ich chatki zapukała piękna nieznajoma, prosząc o nocleg. Gospodarze dali jej obfitą kolację i miękki materac, a ona w zamian podarowała im złote lusterko, które miało spełnić ich trzy życzenia.

Kobieta spojrzała w lusterko i ujrzała swoje zmarszczki i siwe włosy. „Chciałabym znów być młoda”, powiedziała. Nagle twarz w lustrze zmieniła się w oblicze pięknej niewiasty. Mężczyzna wyrwał jej lusterko, warcząc: „Jesteś samolubna! Mogłaś dać młodość nam obojgu! Chciałbym, żebyś przestała być taka głupia”.

Kobieta nagle zrozumiała, że jej mąż nigdy jej nie kochał. Tolerował ją tylko dlatego, że jej starość i ignorancja dawały mu poczucie wyższości.

Kobieta, teraz już bardzo rozgniewana, złapała lusterko i w tej samej chwili oboje wypowiedzieli te same słowa: „Nienawidzę cię. Oby spotkało cię to, na co zasługujesz!” I nagle oboje znów byli starzy i brzydcy, ale teraz już wiedzieli dokładnie, jak bardzo gardzą sobą nawzajem.

Advertisement