FANDOM

Kapitan Cullen był jednym z nielicznych templariuszy, którzy przetrwali incydent w Kręgu Maginów w Fereldenie. Opętany mag krwi Uldred przejął kontrolę nad wieżą, wypełniając ją przywołanymi przez siebie demonami i plugawcami. Cullen został uwięziony i poddany torturom; zmuszono go, żeby patrzył na rzeź pozostałych templariuszy. Doświadczenie to wstrząsnęło nim do głębi i zaszczepiło w nim przekonanie, że nawet templariusze nie rozumieją, co grozi niewinnym ze strony magów. Gdy Cullen wrócił do swoich obowiązków, stało się jasne, że jest w stanie zrobić wszystko w imię prawa zakonnego. Jego fanatyzm zaniepokoił komtura Gregora, który uznał, że nie jest mądrze dawać Cullenowi władzę nad tymi samymi magami i czarodziejkami, których winił za swoje udręki.

Gregor wysłał Cullena do Kirkwall, żeby służył pod rozkazami komtur Meredith. Jak się okazało, ich opinie o magach były bardzo podobne. Spośród jej podkomendnych tylko Cullen widział przerażające skutki ogromnej mocy magów na własne oczy, dzięki czemu Meredith uznała, że będzie umiał wpłynąć na poglądy swoich towarzyszy. Cullen awansował szybko, osiągając w końcu rangę kapitana i zastępcy Meredith.

Jeśli Strażniczka była magiem: Przez pewien czas w Katowni krążyła plotka, że Cullen zakochał się niegdyś w młodej czarodziejce z fereldeńskiego Kręgu. Została zwerbowana przez Szarych Strażników, a wkrótce wsławiła się jako Bohaterka Fereldenu. Pogłoski te zdają się sprawiać Cullenowi przykrość, choć nikt nie jest pewien, czy to smutek z powodu nieodwzajemnionej miłości, czy wstyd na myśl o tym, że potrafił pokochać czarodziejkę.

Komtur Meredith utrzymuje, że ta plotka jest kłamstwem i surowo karze każdą osobę, którą przyłapie na jej powtarzaniu.