FANDOM

Château Haine to posiadłość należąca do wyśmienitego orlezjańskiego rodu de Montfort, położona na zachodnim skraju gór Vimmark. Książę Prosper de Montfort często spędza tam wolny czas, szczególnie w sezonie polowań na wiwerny.

Zamek został wzniesiony pod koniec Wieku Czarnego dla lorda Norberta de la Haine’a, którego zdradziecka intryga, mająca na celu przejęcie władzy nad Wolnymi Marchiami, została ujawniona. Lord Norbert, ścigany przez koalicję żądającą jego głowy, zbiegł do fortecy Haine i zabarykadował się w środku. Oblężenie trwało sto dni i skończyło się dopiero, gdy Antivańskie Kruki poderżnęły gardło lorda Norberta we śnie. Z uwagi na swą ponurą przeszłość, twierdza przez wiele kolejnych lat świeciła pustkami.

Kiedy Czwarta Plaga pustoszyła Wolne Marchie, forteca Haine była garnizonem Szarych Strażników. Wykopali oni tunele pod twierdzą, w których schroniła się ludność Kirkwall i Cumberlandu – kryjówkę tę nazwano potem „Ustroniem”.

Gdy Strażnicy zwyciężyli i odeszli, forteca Haine została oddana sir Gastonowi de Montfort, rycerzowi z Orlais, w uznaniu zasług w boju. Budynek został przerobiony z twierdzy wojskowej na wypoczynkowy pałacyk, a jego nazwę zmieniono na „Château Haine”.

— Fragment księgi Portret Wolnych Marchii autorstwa Guillaume’a van der Haute’a