FANDOM

Beregrand Śmiały był bohaterem lub zdrajcą, zależnie od punktu widzenia. Zanim wygnanie stało się wśród krasnoludów powszechną karą, pozbawienie rodu i banicję stosowano tylko w przypadku najgorszych zbrodni. Beregrand, oskarżony o królobójstwo na piaskach Prób, zdecydowanie zaliczał się do tej kategorii. Usłyszawszy swój wyrok, Beregrand splunął na Kongres, założył swój pancerz i opuścił Gundaar bez żalu.

Na powierzchni, Beregrandowi – dzięki jego niezwykłej sprawności w boju, zdolnościom taktycznym i inteligencji – udało się zbudować na ziemiach, które dziś należą do Antivy, potężne morskie imperium. Jego trwałą spuścizną jest jednak przekazanie ludzkim kowalom, inżynierom i innym rzemieślnikom zazdrośnie strzeżonych krasnoludzkich tajemnic. Beregrand stał się niezwykle kontrowersyjną postacią, przeklinaną przez krasnoludy i sławioną w pieśniach przez ludzi.

Życie Beregranda było skomplikowane, ale historia jego pancerza jest jeszcze bardziej niejasna. Przez wieki przechodził on z rąk do rąk wśród sławnych bohaterów. Choć daje on wielką przewagę w walce, żaden z jego właścicieli nie dożył starości.