FANDOM

Avelina związała się z Donnikiem

Dzięki staraniom Bohatera, Avelina wyszła rok temu za Donnika Hendyra. Skromna ceremonia odbyła się w posiadłości Hawke’ów. Miesiąc miodowy młodzi spędzili w Orlais, a Avelina po raz pierwszy miała okazję odwiedzić ojczyznę swojej słynnej imienniczki. Małżeństwo Aveliny i Donnika jest szczęśliwe. Choć ona pozostaje jego panią kapitan, a on jej podwładnym strażnikiem, Avelina rygorystycznie przestrzega rozdziału pracy od życia prywatnego.

Avelina nie mniej niż wcześniej stara się zapewnić swoim strażnikom bezpieczeństwo, ale dzięki Donnikowi potrafi spojrzeć na sprawę z innej perspektywy i deleguje na ręce swoich ludzi władzę niezbędną do tego, żeby jak najlepiej służyli Kirkwall. Stojąca w obronie prawa i porządku straż miejska nigdy jeszcze nie cieszyła się takim szacunkiem obywateli. Niesie to jednak za sobą nowe wyzwania, bo pośród templariuszy są tacy, którzy pragnęliby mieć nad strażą bezpośrednie zwierzchnictwo.

Avelina nie związała się z Donnikiem

Od wybuchu powstania qunari minęły już trzy lata, a kapitan Avelina jest zmotywowana jak nigdy dotąd. Jej straż miejska dałaby radę batalionowi fereldeńskiej armii, a sama Avelina cieszy się bezgranicznym szacunkiem swoich podwładnych, mimo że każdy z nich gotów jest przyznać, że pod tak wymagającym dowódcą jeszcze nie służył. Avelina traktuje to jako komplement, choć wypowiadający te słowa nie zawsze by chcieli, żeby tak je odbierano. Avelina zdaje sobie z tego sprawę, ale godzi się na to w imię wyższego dobra, zarówno strażników miejskich, jak i całego Kirkwall.

Stanowisko kapitana straży całkowicie ją pochłania, mimo to za nic w świecie by z niego nie zrezygnowała. Pośród templariuszy są jednak tacy, którzy woleliby, żeby straż miała mniejszy udział w utrzymywaniu porządku w mieście. Albo żeby chociaż jej kapitan częściej przymykała oczy na ich działania. Znajomość Aveliny z Bohaterem ostudziła trochę ich zapędy w tej sprawie, ale presja nie przestaje przybierać na sile.

Powiązane wpisy Edytuj