FANDOM

Alistair rządzi Fereldenem samodzielnie:

Król Alistair Theirin został koronowany na władcę Fereldenu po zakończeniu Piątej Plagi. Wśród swojego ludu jest uznawany za bohatera ze względu na udział w pokonaniu pomiotów jako Szary Strażnik. Jest jedną z niewielu osób, które kiedykolwiek opuściły to tajemnicze bractwo, z pewnością zaś jedyną, która została później władcą państwa. Są w Fereldenie tacy, którzy twierdzą, że ród Theirinów wygasł wraz ze śmiercią króla Cailana, a ustnienie nieznanego wcześniej nieślubnego syna króla to kłamstwo, które miało umożliwić odsunięcie od władzy królowej Anory. Rządy Alistaira napotykają zatem wiele kłopotów, których źródeł szukać należy zarówno w granicach kraju, jak i w sąsiedzkim Orlais. Plaga znacząco osłabiła królestwo i wielu wierzy, że nieunikniony jest powrót rywalizacji między dwoma krajami.

Alistair rządzi z Anorą:

Alistaira Theirina koronowano na władcę Fereldenu po zakończeniu Piątej Plagi. Dla poddanych jest bohaterem, walczącym przeciwko pomiotom jako Szary Strażnik. Niewielu Strażników opuściło szeregi tego tajemniczego bractwa, a spośród nich Alistair jest jedynym, który został władcą. U swego boku ma królową Anorę, córkę legendarnego teyrna Loghaina. Choć pod ich rządami Ferelden rozkwita, bardzo osłabiła go Plaga. Stosunki z leżącym po sąsiedzku Orlais pozostają napięte i wielu uważa, że odwieczny konflikt pomiędzy Fereldenem a Orlezjanami znów przybierze na sile.

Alistair został wygnany:

Podobno Alistair jest nieślubnym synem króla Marica z Fereldenu i podczas mającej ostatnio miejsce Piątej Plagi była chwila, gdy mógł zasiąść na tronie. Zamiast tego tron objęła królowa Anora, córka zdrajcy, teyrna Loghaina – tego samego, który odpowiadał za śmierć niemal wszystkich Szarych Strażników w Fereldenie podczas niesławnej bitwy pod Ostagarem. Oburzony Alistair opuścił szeregi Szarej Straży i przez lata żył w hańbie na wygnaniu w Wolnych Marchiach. Kilka lat temu Alistair został sprowadzony z powrotem z banicji, wyciągnięty z pijaństwa i ponownie przyjęty do bractwa... choć postanowił, że służyć będzie w Orlais zamiast w swojej ojczyźnie.

Alistair pozostał w Szarej Straży:

Szary Strażnik Alistair, bohater niedawnej Piątej Plagi, powszechnie uważany jest za tego, który wspólnie z Bohaterem Fereldenu zabił arcydemona i ocalił Thedas przed pomiotami. Plotka głosi, że Alistair jest następcą fereldeńskiego tronu, którego zrzekł się na korzyść królowej Anory, córki zdradzieckiego teyrna Loghaina.

Alistair pozostał w Pustce: Obecnie Alistair nie żyje bądź zaginął w Pustce poświęcając się, żeby dać Inkwizytorowi i Bohaterowi Kirkwall szansę na ucieczkę.

Alistair pozostał w Szarej Straży i przeżył w Adamancie: Po poświęceniu Bohatera Kirkwall w Pustce, które pozwoliło uciec Alistairowi i Inkwizytorowi, Alistair odszedł, by przekazać meldunki dowództwu Szarej Straży z Weisshaupt w Anderfels.

Zobacz też Edytuj