FANDOM

Alistair rządzi samodzielnie

Alistaira Theirina koronowano na władcę Fereldenu po zakończeniu Piątej Plagi, a wśród Fereldeńczyków uznawany jest za bohatera, który walczył z mrocznymi pomiotami jako szary strażnik.

Jest jedną z niewielu osób, która opuściła to sekretne bractwo, nie mówiąc już o tym, że następnie został władcą. Niektórzy Fereldeńczycy twierdzą, że ród Theirinów zakończył się wraz ze śmiercią króla Cailana, a istnienie nieznanego nikomu bękarta było kłamstwem mającym na celu obalenie królowej Anory. Rządy Alistaira napotykają na wiele kłopotów, których źródeł szukać należy zarówno w granicach kraju, jak i poza nim, w leżącym po sąsiedzku Orlais. Plaga znacząco osłabiła królestwo i wielu wierzy, że nieunikniony jest powrót rywalizacji pomiędzy Fereldenem i Orlezjanami.

Alistair rządzi z Anorą

Alistaira Theirina koronowano na władcę Fereldenu po zakończeniu Piątej Plagi. Dla poddanych jest bohaterem, walczącym przeciwko pomiotom jako szary strażnik. Niewielu strażników opuściło szeregi tego tajemniczego bractwa, a spośród nich Alistair jest jedynym, który został władcą. U swojego boku ma królową Anorę, córkę legendarnego teyrna Loghaina. Choć pod ich rządami Ferelden rozkwita, bardzo osłabiła go Plaga. Stosunki z leżącym po sąsiedzku Orlais pozostają napięte i wielu uważa, że odwieczny konflikt pomiędzy Fereldenem a Orlezjanami znów przybierze na sile.

Alistari pozostał w Szarej Straży

Szary strażnik Alistair, bohater niedawnej Piątej Plagi, powszechnie uważany jest za tego, który wspólnie z Bohaterem Fereldenu zabił arcydemona i ocalił Thedas przed pomiotami. Plotka głosi, że Alistair jest następcą fereldeńskiego tronu, którego zrzekł się na korzyść królowej Anory, córki zdradzieckiego teyrna Loghaina.

Alistair został wygnany

Alistair, były szary strażnik, jak głosi plotka – nieślubny syn króla Fereldenu Marica – zrzekł się tronu i porzucił Straż u samego szczytu Piątej Plagi. Usunął się w cień i zaszył w Wolnych Marchiach, gdzie topi swój wstyd w alkoholu.

Alisrair rządzi ze Strażniczką

Alistaira Theirina koronowano na władcę Fereldenu po zakończeniu Piątej Plagi, zaś jego królową została Bohaterka Fereldenu. Oboje są szarymi strażnikami i cieszą się w swej ojczyźnie wielką popularnością, choć są też tacy, wedle których w żyłach Alistaira nie płynie krew Theirinów, a twierdzenie, jakoby był nieślubnym synem króla, to kłamstwo, mające umożliwić odsunięcie od władzy królowej Anory. Rządy pary królewskiej napotykają na wiele kłopotów, których źródeł szukać należy zarówno w granicach kraju, jak i poza nim, w leżącym po sąsiedzku Orlais. Plaga znacząco osłabiła królestwo i wielu wierzy, że nieunikniony jest powrót rywalizacji pomiędzy Fereldenem i Orlezjanami.

Uwagi Edytuj

  • Wpis poświęcony rządzącemu samodzielnie Alistairowi w polskiej wersji wyświetlany jest niepoprawnie – zamiast niego, tłumacze skopiowali tekst z wariantu, w którym ożenił się on ze Strażniczką. Zamieszczony powyżej tekst wariantu Alistaira jako samodzielnego władcy został częściowo przetłumaczony z wersji angielskiej podczas przepisywania na stronę.