„Wiesz, Plaga ma tą zaletę, że bardzo zbliża do siebie ludzi”

Alistair był nowicjuszem wśród templariuszy, gdy Duncan zwerbował go do Szarej Straży – czy też uratował, jak zwykł mawiać sam Alistair.

Po dotarciu do Lothering: Jego matka była służącą i zmarła, gdy był małym dzieckiem. Wychował go Eamon Guerrin, ówczesny arl Redcliffe.

Jeżeli porozmawiano z nim o jego przeszłości: Żona arla, Izolda, podejrzewała, że jej mąż zatroszczył się o dziecko służącej dlatego, że Alistair był jego synem. Zażądała, by dziecko odesłane zostało do Zakonu.

Po wyjawieniu przez niego jego pochodzenia: Podejrzenia Izoldy były jednak nieuzasadnione. Alistair nie był synem Eamona, lecz króla Marica. Eamon zajął się chłopcem, by ukryć jego istnienie przed królową Rowan, siostrą Eamona.

Jeżeli poparcie Alistaira wynosi 25: Alistaira fascynuje magia, pomimo że jego życie podporządkowane jest zwalczaniu co mroczniejszych jej przejawów. Pociągają go dziwne kamienie runiczne i figuralne studia nad magicznymi istotami.

Jeżeli Alistair został królem: Z wydatną pomocą przyjaciół, Alistair został uznany na zjeździe możnych za prawdziwego syna Marica i objął tron swojego ojca.

Jeżeli Loghain przeżył, a Alistair nie został królem: Nie mogąc pogodzić się z decyzją, wedle której Loghainowi darować miano życie, Alistair odszedł – i od tamtej pory wszelki słuch po nim zaginął.

Jeżeli Anora została królową, a Alistair został stracony: Żeby zapobiec dalszej wojnie domowej, został stracony na zjeździe możnych z polecenia królowej Anory, co położyło kres istnieniu linii Theirinów.

Jeżeli Alistair zabił arcydemona: W bitwie z arcydemonem w Denerim Alistair oddał życie, żeby ocalić przyjaciół i położyć kres Pladze.

Kroniki mrocznych pomiotów[edytuj | edytuj kod]

Alistair był nieślubnym synem nieżyjącego króla Marica Theirina i przyrodnim bratem króla Cailana, który zginął podczas bitwy pod Ostagarem. Krótko po śmierci Cailana, arl Eamon Guerrin ujawnił pochodzenie Alistaira podczas zjazdu możnych. Żeby udobruchać szlachtę i uratować Ferelden od niechybnej wojny domowej, Alistair zaręczył się z wdową po swoim bracie, królową Anorą. Jednak Alistair był także ostatnim z fereldeńskich Szarych Strażników, więc zanim zasiadł na tronie, wyruszył wraz ze swoimi towarzyszami, żeby pokonać arcydemona.

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]