FANDOM

Palenisko na szczycie schodów w wielkiej sali świątyni zawsze stanowiło dla nas tajemnicę. Z niego pochodzą istoty, które zwiemy popielnymi widmami. To tutaj wyznawcy Andrasty oddali życie ogniowi i stali się wiecznymi stróżami jej świątyni.

Pieczołowicie zebrałem informacje ze starych ksiąg oraz z opowieści i podań naszych ojców. Sądzę, że rozumiem już rytuał, w trakcie którego powstają popielne widma. Ogień został zapalony przy użyciu poświęconej świecy, zaś jej płomień pochodził od wiecznego ognia, który dawno temu strawił samą Andrastę. Wybrany z uczniów pościł i modlił się całymi tygodniami, przyjmując tylko łyk wody dziennie. Gdy uczeń był już gotów, wkładał do ust czarną perłę bez skazy i wchodził w płomienie. W starożytnym Tevinterze przypisywano czarnym perłom magiczną moc i zdolność zatrzymywania po tej stronie Zasłony duszy osoby, która trzyma ją w ustach.

W ten sposób uczniowie Andrasty oddali się płomieniom; stali się prochem i popiołem, żeby po wielekroć powstawać w obronie Oblubienicy Stwórcy.

Fragment dziennika ojca Kolgrima