FANDOM

Klan Sabrae – klan Dalijczyków, z którego wywodzą się dalijski Strażnik i Merrill.

Historia Edytuj

Klan początkowo osiedlił się w Górach Mroźnego Grzbietu, gdzie rozkwitał. Zimą 8:82 roku Avvarowie zaatakował obóz, zabijając kilkunastu dalijczyków, w tym Drugiego, Sarela i Opiekuna. Marethari Talas rozkazała swojemu klanowi udać się na niziny, do lasów, w których podobno mieszkała Wiedźma z Głuszy. Nie wiadomo, czy nawiązali kontakt, ale ścigający ich Avvarowie zostali zabici przez sylvana.

Udział Edytuj

Dragon Age: Początek Edytuj

Obecnie jest prowadzony przez opiekunkę Marethari. Klan obozował w Fereldenie w pobliżu ruin na południowy zachód od Lasu Brecilian. Tuż przed bitwą pod Ostagarem na początku Piątej Plagi dwóch ich łowców zostało zainfekowanych zarazą mrocznych pomiotów po odkryciu Eluvianu w ruinach. Klan udał się na północ przez Morze Przebudzonych do Wolnych Marchii. Niepotwierdzone plotki o „demonicznych elfach” i chodzących drzewach również nękały klan. Aby przepłynąć morze, zarezerwowali przejazd na statku Duma Amarantu.

Dragon Age: II Edytuj

Jednak w Wolnych Marchiach wydarzenia, w wyniku których zginęły wszystkie halle klanu, spowodowało, że zostali uwięzieni u podstawy Rozdartego Grzbietu poza miastem Kirkwall do 9:37 roku Smoka.

Po przybyciu do Rozdartego Grzbietu, Marethari i jej Pierwsza, Merrill, zbadały i znalazły demona dumy, uwięzionego na szczycie góry. Demon twierdził, że ma wiedzę o Eluvianie i zaoferował, podzielenie się nią w zamian za uwolnienie. Merrill nawiązała z nim kontakt, wiedząc, że demon posiadał wiedzę o eluvianach, a później nauczyła się od niego magii krwi, aby oczyścić skażenie mrocznego pomiotu z odłamka, który zatrzymała. Doprowadziło to do kłótni między nią a Marethari, a także pogardy dla jej członków klanu. Merrill ostatecznie opuścił klan, aby dołączyć do Hawke'a po tym, jak pomógł ożywić Flemeth.

Trzy lata później Merrill i Hawke wrócili do klanu, aby zabrać elfi artefakt, w celu naprawienia eluvianu, powołując się na vir sulevanan, prawo każdego dalijczyka do żądania jakiejkolwiek własności lub artefaktu klanu w zamian za usługę . Niechętnie Marethari wyznaczyła Merrill do zabicia Varterrala, który zabił wielu ich łowców, jako "zapłatę" za sztylet. Podczas zabierania amuletów od poległych łowców wpadają na Pola, miejskiego elfa, który dołączył do klanu podczas Plagi. Ucieka on na widok Merrill, wpadając prosto na Varterrala. Marethari wyjaśniła później, że ostrzegła klan, że Merrill może potencjalnie przywrócić zarazę mrocznych pomiotów. Chociaż Merrill wypełnia swoją stronę umowy, Opiekunka nie daje sztyletu jej, a zamiast tego daje ją Hawke'owi na przechowanie, pozostawiając Bohaterowi możliwość wyboru oddania Arulin'Holmu Merrill lub zatrzymania go dla siebie.

Przez kolejne trzy lata później klan nadal nie opuścił Rozdartego Grzbietu z nieznanych przyczyn. Kiedy Merrill i Hawke wracają do obozu klanu, aby skonsultować się z demonem, w jaki sposób odbudować Eluvian, Marethari ujawniła, że ​​plan demona polega na tym, by ukończyła lustro i umożliwiła mu ucieczkę z więzienia, dlatego postanowiła uwięzić go w sobie. Merrill zostaje następnie zmuszona do zabicia Marethari, aby demon dumy zginął razem z nią. W starciu z klanem, o ile Hawke nie weźmie odpowiedzialności za działania Merrill, klan może zostać przez nich zniszczony.

Znani członkowieEdytuj

  • Ashalle - kobieta, która przygarnęła dalijskiego strażnika po śmierci jego rodziców.
  • Marethari – opiekunka klanu
  • Merrill – pierwsza po Opiekunce, towarzyszka Hawke’a
  • Mahariel, dalijski strażnik
  • Ilen – mistrz rzemiosła
  • Tamlen – łowca, przyjaciel Mahariela
  • Pol – łowca, dawny mieszkaniec obcowiska
  • Paivel – hahren klanu