Klan Lavellan - dalijski klan wędrujący po północy Wolnych Marchii.

Tło[edytuj | edytuj kod]

Klan Lavellan podróżuje w Wolnych Marchiach między granicami terytorialnymi państw-miast, aby uniknąć ataku ludzi, którzy będą mniej skłonni do atakowania Dalijczyków ze strachu przed przypadkowym podżeganiem jednego z sąsiadów przez naruszenie ich terytorium. Podobnie jak inne klany Dalijczyków, zachowują swoje poglądy religijne i kulturowe, mimo że Zakon kryminalizuje elfią wiarę.

Udział[edytuj | edytuj kod]

Dragon Age: Inkwizycja[edytuj | edytuj kod]

W 9:40 roku Smoka Opiekunka klanu zauważyła, że konklawe, mające na celu zakończenie Wojny Magów i Templariuszy, wpłynie nie tylko na przyszłość Dalijczyków, ale na wszystkie elfy. W tym celu postanowiła wysłać tam swojego Pierwszego lub łowcę. Wybuch przeżywa tylko szpieg wysłany przez Opiekunkę, jeżeli wybrał go gracz. Zostaje on wpierw nazywany Heroldem Andrasty, a następnie zostaje Inkwizytorem i staje na czele Inkwizycji.

Dzięki szeregowi operacji na stole wojennym klan Lavellan, wpierw rozbił obóz w pobliżu miasta Wycome w Wolnych Marchiach, stając się częścią niebezpiecznego mechanizmu politycznego i jest zagrożony zniszczeniem, jeśli nie zostaną wybrane odpowiednie opcje .

Klan zostaje później zaatakowany, oskarżony o spowodowanie zarazy i potencjalnie stał się ofiarą zemsty ludzi za rzeczy, których nie zrobili.

Pod warunkiem, że klan przeżyje wydarzenia z operacji, Opiekunka Istimaethoriel uzyska miejsce w nowej radzie miasta i będzie miał udział w zarządzaniu Wycome.

Dragon Age: Inkwizycja - Intruz[edytuj | edytuj kod]

Jeśli klan Lavellan przeżył wydarzenia przedstawione w Dragon Age: Inkwizycji , to Varric, jako nowy wicehrabia Kirkwall, pośredniczy w sojuszu z nową radą Wycome, dając klanowi Lavellan cenny polityczny „mięsień”.

Jeśli klan Lavellan został zaatakowany i zgładzony, Sera wspomina, że jej "przyjaciele" poszukują ocalałych w Wycome. Cullen wspomni również, że jest mu przykro z powodu twojej straty, jeśli wybierzesz opcję utraty członków rodziny w drzewie dialogu po zapytaniu o jego rodzinę.

Znani członkowie[edytuj | edytuj kod]

Opiekunka  Deshanna Istimaethoriel Lavellan - przewodnik klanu

Inkwizytor (elf) - Pierwszy po Opiekunie (mag) lub łowca (wojownik/łotrzyk)