FANDOM

Kasta kowali

Kasta rzemieślników – czwarta w hierarchii kasta krasnoludzkiego społeczeństwa, której członkowie odpowiedzialni są za wykańczanie i ozdabianie przedmiotów stworzonych przez kowali, z których to kastą są bardzo blisko związani.

Charakterystyka Edytuj

Według krasnoludzkich podań, kasta rzemieślników została założona przez jednego z legendarnych siedmiu braci, Orzatyara[1].

Chociaż kowale są odpowiedzialni za dostarczanie przedstawicielom innych profesji przedmiotów niezbędnych im do pracy, bardzo często ściśle współpracują z rzemieślnikami[2]. Zdobią oni wytworzone przez kowali bronie czy pancerze, często jednak pracują na własną rękę, tworząc po prostu przedmioty o charakterze raczej dekoracyjnym, będąc tym samym również artystami krasnoludzkiego społeczeństwa. W zawodach, w których kowale i rzemieślnicy współpracują ze sobą, ci drudzy również postrzegani bywają jako kowale, chociaż różni się to w zależności od profesji.

Chociaż rzemieślnicy nie cieszą się takim poważaniem jak kowale, traktują to z godnością[2]. Najdoskonalsi przedstawiciele kasy blisko współpracują z kowalami, którym często brakuje precyzji i finezji do właściwego ozdobienia i wykończenia przedmioty, np. do wykonania grawerunku na mieczu.

Przedmioty i skórzane i płócienne z reguły produkowane są wyłącznie przez rzemieślników, chociaż te przeznaczone dla szlachciców często dodatkowo połączone są z bechterami wykutymi przez kowali[2]. Ród szlachecki może być jednak mecenasem szczególnie uzdolnionego rzemieślnika, a jeżeli ten stanie się popularny, zwiększa tym samym prestiż sponsorującego go rodu[3].

Znani przedstawiciele Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Rzemieślnicy do wytwarzania swoich dzieł często wykorzystują glinę z podziemnej rzeki Aedros Atuna[4].

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Legendę tę przytacza Rzeźbiarz Czibor.
  2. 2,0 2,1 2,2 Dragon Age: Przewodnik gracza. Zestaw 2, s. 14-15.
  3. Dragon Age: Przewodnik gracza. Zestaw 2, s. 13.
  4. Wspomina o tym Varrik Tethras w Dragon Age II.