FANDOM

Harwen Raleigh – dowódca Nieugiętego Szeregu, uczestnik powstania fereldeńskiego; szlachcic, któremu odebrano tytuł i ziemie.

PrzeszłośćEdytuj

Wyróżniał się swoim okrucieństwem podczas wojny z Orlais. Formacja Nieugiętego Szeregu była wówczas wielkim atutem dla sprawy Fereldenu. Jednak skłonność Raleigha do gwałtu, przemocy, tortur i brutalnego traktowania jeńców spotkała się z dezaprobatą króla Marica Theirina. W ten sposób mężczyzna po zakończeniu wojny stracił tytuł i włości. Jakiś czas później poprosił o pomoc w odzyskaniu swoich ziem, ale odrzucono jego wniosek. Następnie pracował dla arla Uriena Kendellsa i wraz ze swoimi żołnierzami został przydzielony do ochrony jego posiadłości.

UdziałEdytuj

Leliana miała za zadanie podłożyć dokumenty do sypialni komendanta. W tym celu Marjolaine uwiodła go i odwróciła jego uwagę, żeby pomóc swojej podopiecznej wykonać misję. Okazało się jednak, że dokumenty zawierały dane wywiadowcze Orlais, a czyn Leliany podchodził pod zdradę stanu. W późniejszym czasie została zdradzona przez Marjolaine i odkryła, że ta od początku współpracowała z Raleighiem. Mężczyzna postanowił uwięzić Lelianę w lochach posiadłości arla Uriena Kendellsa. W ten sposób poznała okrucieństwo komendanta i fakt, że pozwalał na tortury więźniów. Niekiedy zamykał pojmanych bez wyraźnego powodu. Po jej ucieczce mężczyzna został odszukany przez Lelianę w Opuszczonej Zatoce, a następnie zabity – przez nią albo przez Silasa Corthwaite’a, w zależności od podjętego wyboru.

CiekawostkiEdytuj

  • Komendant prowadził własny dziennik, w którym opisywał wszystkie okrucieństwa, jakich się dopuścił.
  • Jedną z więźniów komendanta jest elfka Adaia – matka Strażnika, jeśli ten był miejskim elfem.

Zobacz teżEdytuj