Dragon Age Wiki
Advertisement

Halla – zwierzę udomowione przez Dalijczyków i ściśle powiązane z kulturą elfów, a także stworzenie występujące w Dragon Age: Początek, Dragon Age: Inkwizycja, Dragon Age: Tevinter Nights oraz Heroes of Dragon Age.

Historia[]

Halle prowadzą nas, ponieważ tego chcą; nie są sługami, jak konie shemlenów. Być podziwianym przez takie stworzenie to zaszczyt

Maren, Dragon Age: Początek

Halle pochodzą z Arlathanu i od zawsze stanowiły istotny, a nawet święty element kultury elfów. Zwierzęta ciągnęły aravele oraz statki lądowe. Następnie zostały ponownie wyhodowane w dużych ilościach przez Dalijczyków w Dalii, gdzie były wierzchowcami Szmaragdowych Rycerzy - obrońców elfiego państwa[1]. Po upadku Dalii, halle stały się ściśle związane z dalijskimi klanami.

Charakterystyka[]

Halla jest unikatową dla Dalijczyków odmianą jelenia. Zwierzę posiada poroże i charakterystyczną białą sierść. Zwierzęta stanowią bardzo istotny element kultury elfów. Halle posiadają swój unikatowy rodzaj w postaci Złotej Halli, której sierść jest złotawa. Ich głównym zadaniem jest ciągnięcie araveli oraz produkcja sera i masła[2].

Halle są znacznie szybsze i większe od zwykłych jeleni. Ich poroże jest wydatne oraz mocno skręcone i nieustannie rośnie. Z tego powodu, wymaga pielęgnacji. Dalijscy opiekunowie halli co jakiś czas rzeźbią rogi tych stworzeń nadając im unikatowe, estetyczne kształty. Poroże halli posiada bardzo wysoką wartość w Imperium Tevinter[3]. Dalijczycy uważają halle za przyjaciół - nie są z ich perspektywy zwierzętami hodowlanymi, a fakt, że ciągną aravele jest dla nich przywilejem. Elfy jeżdżą na hallach bez uprzęży i siodła, ponieważ to właśnie halle decydują o kierunku jazdy.

Zachowanie[]

Halle płaczą za poległymi. Nie ma bardziej rozpaczliwego odgłosu od ich żałobnego płaczu

Maren, Dragon Age: Początek

Stworzenie jest pasywne i nie atakuje innych postaci. Halle są płochliwe, lecz udomowione wykazują większy spokój. Wobec Dalijczyków są bardzo przyjaźnie nastawione. Potrafią współodczuwać i opłakiwać zmarłych. Instynktownie wyczuwają smutek wśród członków dalijskiego klanu.

Ciekawostki[]

Galeria[]

Dragon Age: Inkwizycja[]

Przypisy

  1. wot1wot1 Praca zbiorowa, „Dragon Age: The World of Thedas Volume 1”, 2013 rok, s. 32.
Advertisement