Dragon Age Wiki
Advertisement

Hafter – legendarny wojownik Alamarri. Pierwsza osoba, której nadano tytuł teyrna.

Życiorys[]

Hafter był synem innego legendarnego wojownika, wilkołaka Deina. W roku 1:40 Boskiej, podczas Drugiej Plagi, Hafter zjednoczył barbarzyńskie klany zamieszkujące Dolinę Fereldenu, żeby odeprzeć hordę mrocznych pomiotów na Głębokie Ścieżki. Nazywany jest najwspanialszym wojownikiem tamtych czasów. W roku 1:50 Boskiej wykorzystał siły Alamarri, Chasyndów i Awarów, zjednoczone na potrzeby walki z Plagą, na własną korzyść. Za swoje zasługi ogłoszony został pierwszym teyrnem.

Po otrzymaniu tytułu sprawował władzę żelazną ręką przez około trzydzieści lat. Alamarri stali się dzięki temu dominującą siłą w dolinie, a kiedy mroczne pomioty najeżdżały ich parę razy, ci zawsze odpierali ataki.

Mówi się, że będący w podeszłym wieku Hafter wziął swój miecz i syna, po czym pożeglował na wschód Amarantowego Oceanu i nigdy więcej już go nie zobaczono. Po wszystkich wydarzeniach, żona Haftera, teyrna Isulde, wygrała wojnę domową, broniąc tym samym dziedzictwa Haftera.

Ciekawostki[]

Advertisement