Dragon Age Wiki
Advertisement

Golem w Honnleath - zadanie poboczne pojawiające się w dodatku Kamienny więzień do Dragon Age: Początek.

Przydział[]

Kiedy Strażnik uda się na Przełęcz Sulchera, kupiec po rozmowie da mu różdżkę kontrolną golema, która rzekomo pozwala na wydawanie jednemu z nich poleceń. Poproszony o więcej informacji wyjawi, iż samego golema można "zabrać" z wioski Honnleath znajdującej się daleko na południu, wewnątrz arlatu Redcliffe.

Opis przejścia[]

Po przybyciu na miejsce okaże się, że zostało ono zaatakowane przez mroczne pomioty. Nie ma tu wiele do odkrycia poza "posągiem" w centrum wioski. Po walce można z pomocą różdżki spróbować wydać mu polecenie, co jednak nie zadziała. Zadanie zaktualizuje się, sugerując, aby poszukać jego poprzedniego właściciela. W pobliżu znajdują się zwłoki wieśniaka, przy których jest klucz, który otwiera skrzynię Olafa, z której można zabrać jego nóż.

Po zbadaniu wioski należy udać się do piwnicy Wilhelma. Strażnik trafi do zniszczonej biblioteki, opanowanej przez hurloki i genloki. Następny, większy pokój zawiera ten sam zestaw wrogów, a dodatkowo także genloka emisariusza i hurloka alfę. Pomioty zdają się być skupione na magicznej barierze; po ich pokonaniu można porozmawiać z ocalałymi mieszkańcami Honnleath. Mężczyzna imieniem Matthias wyjaśni, że jego ojciec Wilhelm był magiem oraz poprzednim właścicielem golema, Shale. Jego żona nienawidziła kamiennego sługi i po śmierci męża sprzedała różdżkę. Znane przez nią słowa aktywacji posągu były błędne, ale Matthias zgodzi się wyjawić właściwe, o ile Strażnik uratuje jego córkę, Amalię, która uciekła na jeszcze niższe poziomy piwnic, gdzie mieściło się laboratorium Wilhelma. Opcja zastraszenie nie zadziała - mężczyzna nie będzie współpracował, dopóki jego córce zagraża niebezpieczeństwo.

Idąc w głąb piwnicy Strażnik wpadnie w zasadzkę pomniejszych cieni oraz kurzowego widma, które pozostawi po sobie Pierścień Święta Plonów.

Gdy dotrze się do laboratorium, postawiony zostanie wybór moralny. Demon pożądania został zamknięty w tym pomieszczeniu, a żeby został uwolniony, musi zostać rozwiązana znajdująca się na podłodze układanka. Demon opętał również kota ( o imieniu Kicia), a Amalia została przez niego zauroczona i nie chce wychodzić bez swojego "kotka". Kicia nie może dotykać zagadki, a Amalia nie potrafi jej rozwiązać, dlatego problem pozostaje na barkach Strażnika. Istnieje kilka sposobów na rozwiązanie sytuacji:

  • Spróbować natychmiast zabić demona. Każda walka z nim bez rozwiązania zagadki skutkuje opętaniem przez niego dziewczynki i konieczność zabicia ich obojga.
  • Powiedzieć demonowi, że trzeba to przemyśleć i wrócić do Matthiasa. Można skłamać i powiedzieć, że Amalia nie żyje i użyć perswazji, aby przekonać do porzucenia jej lub pozwolić mu spróbować samemu ja uratować. W przypadku drugiej opcji demon opęta mężczyznę zamiast dziewczynki.
  • Pójść z Kicią na kompromis: uwolnić ją, ale nie pozwolić jej opętać dziewczynki. Można wrócić do Matthiasa, a jeśli pobiegnie on do laboratorium, zostanie opętany jak w poprzednim przypadku.
  • Idąc na kompromis, rozwiązać zagadkę. Wtedy Kicia spróbuje zdradzić Strażnika. Można powstrzymać ją od przejęcia kontroli nad dziewczynką, wtedy ta bezpiecznie ucieknie. W innym przypadku Strażnik pozwoli demonowi opętać dziecko, ale otrzyma wtedy od niego kostur.
  • Okłamać Kicię (wymagany wysoki poziom przymusu), że się jej pomoże. Wtedy po rozwiązaniu układanki można powiedzieć "Nie pozwolę ci tknąć dziewczynki." Kicia oczywiście zaatakuje, ale Amalia ucieknie wolna.
  • Zwyczajnie pozwolić demonowi opętać dziecko.

Jeśli Strażnik będzie współpracował z demonem, Matthias zawsze da się mu zwieść. Zależnie od wyborów mogą nastąpić zmiany poparcia u towarzyszy, otrzymane zostaną również inne przedmioty.

Po pierwszej rozmowie z Kicią, w drodze powrotnej zawsze zostanie się zaatakowanym przez pomniejsze cienie.

Bez względu na podjęte decyzje, Matthias wyjawi słowa aktywujące golema. W tym pokoju znajduje się też drabina, która pozwala na szybki powrót na powierzchnię. Teraz można zająć się Shale.

Unikalne przedmioty[]

Wpisy do kodeksu[]

Zagadka[]

Kitty Puzzle Starting

Początkowy wygląd układanki

Układanka w tym pokoju składa się z przesuwanych kafelków, z czego na każdym znajduje się strzałka. Jej celem jest przeprowadzenie płomienia z jednego rogu w drugi poprzez przesuwanie tych kafelków. Strzałki na nich wskazują, dokąd trafi płomień, gdy dostanie się na dany kafelek. Kiedy uda się rozwiązać zagadkę, Kicia zostanie uwolniona i rozpocznie rozmowę.

Za rozwiązanie łamigłówki otrzymuje się:

  • 500 PD
Notka: Jeśli zabito Kicię lub opętała ona Amalię albo Matthiasa i nie rozwiązano zagadki, nie będzie możliwe zrobienie tego później.

Rezultat[]

  • Niezależnie od decyzji, Matthias wyjawi słowa aktywujące Shale, dzięki czemu można będzie ją zwerbować.
  • Możliwe jest również uzyskanie od Matthiasa nagrody pieniężnej:
    • Jeśli udzielono pomocy Kici i pozwolono jej opętać Amalię - 1suweren 50srebrnik
    • Jeśli Kicia opętała Matthiasa i pozwolono demonowi odejść - 1suweren 50srebrnik
    • W innych przypadkach - 50srebrnik
  • 150 PD w poniższych sytuacjach:
    • Kicia opętała Amalię i zabito ją.
    • Zabito Kicię, a dziewczynka uciekła do ojca.
    • Zostawiono Kicię i Amalię bez podejmowania decyzji i powiedziano Matthiasowi, że jego córka nie żyje.
    • Kicia opętała Matthiasa i go zabito.
  • 300 PD w poniższych sytuacjach:
    • Kicia opętała Amalię i pozwolono jej odejść.
    • Kicia opętała Matthiasa i pozwolono jej odejść.

Zależny rezultat[]

Konkretne decyzje skutkują różnymi nagrodami w postaci łupu oraz zmianami poparcia u towarzyszy.

Wybór Łup Alistair Leliana Morrigan Oghren Sten Wynne Zevran
Natychmiastowy atak Hełm i sznur Appr Heart Alistair się zgadza (+1) DisAppr Heart Morrigan się nie zgadza (-3) Appr Heart Oghren się zgadza (+2) Appr Heart Sten się zgadza (+4) DisAppr Heart Wynne się nie zgadza (-5)
Okłamanie ojca DisAppr Heart Morrigan się nie zgadza (-5)
Okłamanie ojca 2 Hełm i sznur DisAppr Heart Leliana się nie zgadza (-5) DisAppr Heart Morrigan się nie zgadza (-3) Appr Heart Sten się zgadza (+4) DisAppr Heart Wynne się nie zgadza (-5)
Przekonanie ojca DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-3) DisAppr Heart Leliana się nie zgadza (-5) Appr Heart Morrigan się zgadza (+4)
Zmuszenie ojca do pomocy Sznur i 1suweren 50srebrnik DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-10) DisAppr Heart Leliana się nie zgadza (-15) Appr Heart Morrigan się zgadza (+7) DisAppr Heart Wynne się nie zgadza (-10) Appr Heart Zevran się zgadza (+2)
Kompromis Hełm i sznur Appr Heart Alistair się zgadza (+2) Appr Heart Leliana się zgadza (+5) DisAppr Heart Morrigan się nie zgadza (-3) Appr Heart Wynne się zgadza (+4) Appr Heart Zevran się zgadza (+4)
Kompromis i pomoc Kici Kostur DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-10) DisAppr Heart Leliana się nie zgadza (-15) Appr Heart Morrigan się zgadza (+7) DisAppr Heart Sten się nie zgadza (-3) DisAppr Heart Wynne się nie zgadza (-15) Appr Heart Zevran się zgadza (+4)
Pomoc Kici Sznur i 1suweren 50srebrnik DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-10) DisAppr Heart Leliana się nie zgadza (-15) Appr Heart Morrigan się zgadza (+7) DisAppr Heart Sten się nie zgadza (-3) DisAppr Heart Wynne się nie zgadza (-15)
Zdrada Kici Hełm i sznur Appr Heart Alistair się zgadza (+2) Appr Heart Leliana się zgadza (+7) DisAppr Heart Morrigan się nie zgadza (-3) Appr Heart Wynne się zgadza (+4) Appr Heart Zevran się zgadza (+4)
Nieudana zdrada Hełm
Notka: Jeśli wróci się do Matthiasa przed podjęciem decyzji w sprawie Kici i powie mu się, że Amalię przetrzymuje demon (Leliana nie zgadza się (-5))

Konsekwencje po aktywacji golema[]

Po obudzeniu Shale, można zdecydować, czy ją zwerbować do drużyny. Jeśli Alistair jest w drużynie, będzie miał co do niej wątpliwości. Strażnik będzie mógł mu odpowiedzieć:

  1. "Dzięki za stwierdzenie rzeczy oczywistej." (DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-5))
  2. "(Perswazja) Potraktuj ją jako przenośny taran." (DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-1))
  3. "Mógłbym jej powiedzieć, żeby zajęła się czymś innym." Shale spyta, czy Strażnik zmienił zdanie:
    1. Jeśli powie się jej, by odeszła i odejdzie na zawsze (DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-4))
    2. Jeśli powie się jej, że się nie zmieniło zdania (DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-7))
  4. "Pójdzie z nami. Bez dyskusji." (DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-8))

Uwagi[]

  • Do łupów zależnych od wyborów należą: hełm Honnleath, kostur Wilhelma oraz sznur niespełnionych marzeń.
  • Powodzenie perswazji wymaga 60 punktów sprytu bez umiejętności przymusu, 35 punktów sprytu i 1. poziomu przymusu lub samego 2. poziomu przymusu.
  • Alistair będzie zaniepokojony, jeśli Strażnik w pierwszym dialogu z Shale rozkaże, by golem go zaatakował. (DisAppr Heart Alistair się nie zgadza (-1)).
  • Oghren pozostaje neutralny w sprawie golema, ale podoba mu się myśl posiadania jednego z nich u boku w walce (Appr Heart Oghren się zgadza (+2))
  • Jeśli Oghren jest w drużynie, można spróbować rozkazać Shale, by nim rzuciła.  
  • Jeśli Zevran jest w drużynie, można spróbować rozkazać Shale, by go "przytuliła". Elfa to wystraszy, ale nie zmieni się poziom poparcia u niego.
  • Jeśli Strażnik jest uprzejmy w stosunku do Shale, może otrzymać u niej od 1 do 2 punktów poparcia. W odwrotnej sytuacji, jeśli jest niemiły, może stracić u niej od 1 do 3 punktów.
  • Jeśli zdecyduje się zwerbować Shale do drużyny i będzie ona obecna w trakcie opuszczania wioski, aktywuje się przerywnik filmowy, w którym rozgniecie ona kurczaka.
Advertisement