FANDOM

Ghul – stworzenie, które weszło w kontakt ze skażeniem mrocznych pomiotów i udało mu się przeżyć. Stworzenia humanoidalne dotknięte tym syndromem charakteryzują się chorowitym kolorem skóry, na której pojawiają się rozległe plamy, jednak w przypadku zwierząt zmiany zewnętrzne są znacznie bardziej drastyczne.

Humanoidy Edytuj

Słowo „ghul” wywodzi się od zachowania charakterystycznego dla osób dotkniętych skażeniem, które po zainfekowaniu poszukują mrocznych pomiotów. Te często wykorzystują je jako rzemieślników[1], a czasami pożerają[2], jednak nie z powodów żywieniowych[3]. Ghule z kolei, narażone na powolne działanie skażenia, często zwracają się przeciwko innym nieszczęśnikom, zjadając ich, nie mogąc wyrwać się z uścisku arcydemona[2], którego głos zaczynają słyszeć. Ostatecznie, ze względu na obecne w ich organizmach skażenie, umierają, najczęściej po kilku bolesnych miesiącach od przemiany[4].

Humanoidalne samice, które przemieniły się w ghule, z reguły ostatecznie stają się matkami lęgu. Mroczne pomioty zmuszają je do pożywiania się ich tkankami, co sprawia, że stają się kanibalami, a zarazem skutkuje mutacjami. Mimo tego, że matki lęgu ostatecznie przechodzą przemianę, w dalszym ciągu klasyfikowane są jako ghule[3].

Szarym Strażnikom udaje przeżyć się skażenie krwią mrocznych pomiotów ze względu na Dołączenie, jest to jednak tylko rozwiązanie tymczasowe. Rytuał znacząco opóźnia rozwój choroby, jednak ostatecznie – w przeciągu od kilku do kilkudziesięciu lat – każdy Strażnik zamienia się w ghula. Kiedy skażenie wystarczająco mocno wyniszczy ich organizm, zaczynają słyszeć zew Dawnych Bogów. Kiedy usłyszą Powołanie, wyruszają na Głębokie Ścieżki, żeby zginąć z honorem, zabijając po drodze tyle mrocznych pomiotów, ile tylko zdołają.

Technicznie rzecz biorąc, ghulami byli również czerwoni templariusze, ponieważ czerwone lyrium, które wpłynęło na ich przemianę, dotknięte zostało skażeniem.

Jednym z niezwykle rzadkich rodzajów ghuli byli łupieżcyDalijczycy opętani przez demony gniewu – stworzeni przez Mythallena[5].

Zwierzęta Edytuj

Wilk plagi

Wilk plagi

Zwierzęta zamienione w ghule stają się większe oraz znacznie bardziej agresywne, a u niektórych dodatkowo występują mutacje, takie jak chociażby kolce. Zwierzęce ghule często wspierają mroczne pomioty w walce. Do znanych gatunków zwierzęcych ghuli należą:

Znane ghule Edytuj

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Ikona kodeksu DAP Kodeks: Opancerzony ogr
  2. 2,0 2,1 Ikona kodeksu DAP Kodeks: Ghul
  3. 3,0 3,1 David Gaider, What do darkspawn eat?. The BioWare Forum, 18 lipca 2010.
  4. Dragon Age RPG: zestaw 1, poradnik mistrza gry, s. 36.

Mroczne pomioty
Plagi Pierwsza · Druga · Trzecia · Czwarta · Piąta
Stworzenia Pospolite Arcydemony · Dzieci · Emisariusze · Genloki · Ghule · Hurloki · Matki lęgu · Ogry · Wrzeszczoty
Siedmiu Architekt · Koryfeusz
Dawni Bogowie Dumat · Zazikel · Toth · Andoral · Urthemiel · Razikale · Lusacan
Zobacz też Czerwone lyrium · Głębokie Ścieżki · Legion Umarłych · Skażenie · Szarzy Strażnicy