Dragon Age Wiki
Advertisement

Lubię znać swoje miejsce i wiedzieć, że jestem tam, gdzie powinienem.

Gatt – elfi agent Ben-Hassrath, a także postać występująca w Dragon Age: Inkwizycja, Dragon Age: Tevinterskie noce oraz Heroes of Dragon Age.

Przeszłość[]

Elf był niewolnikiem magistra, który zabrał go do Seheronu dla towarzystwa. Gatt został uratowany przez qunari w wieku 8 lat. Nie uznawał filozofii Qun za idealną, ale dała mu szansę na lepsze życie. W Seheronie, oddziałem, który go uwolnił dowodził właśnie Żelazny Byk, który rozkazał zaatakować statek magistra. Qunari elfa „Gatt” - słowem, które pochodzi od gaatloku - prochu do armat qunari.

Gdy Elf odzyskał wolność, był bardzo rozgniewany. Chciał się zemścić i wydostać rodzinę z niewoli w Minratusie. Kiedy filozofia qun dawała odpowiedzi, których nie chciał usłyszeć, myślał jej porzuceniu, ale ostatecznie tego nie zrobił. Qunari zawsze chętnie go słuchali i uczyli, zupełnie jakby był jednym z nich od samego początku. Kiedy Elf dorósł, waczył z wojskami Tevinteru w Seheronie i tak naprawdę długo mu zajęło, zanim przyjął qun. Musiał porzucić dążenie do sprawiedliwości i znaleźć cel w życiu.

W pewnym momencie, Gatt wstąpił do Ben-Hassrath i działał na terenie Orlais oraz Nevarry przez kilka lat.

Udział[]

Dragon Age: Inkwizycja[]

Gatt zmaga się z pewnymi elementami Qun, ale uczy się akceptować wady tej filozofii na rzecz wszystkich dobrych jej aspektów. Jeśli Inkwizytor zaakceptuje ofertę Żelaznego Byka dotyczącą sojuszu z qunari, Gatt zostaje wysłany jako przedstawiciel, aby pomóc Żelaznemu Bykowi wyeliminować grupę Venatori próbujących przemycić czerwone lyrium.

Jeżeli Żelazny Byk ocalił szarżowników: Elf przybywa do Podniebnej Twierdzy ogłaszając, że nie będzie sojuszu między Inkwizycją a qunari. Żelazny Byk staje się Tal-vashoth przez co nie otrzyma już żadnych raportów o Ben-Hassrath.

Dragon Age: Tevinterskie noce[]

Gatt jest jednym z członków Ben-Hassrath obecnych w Kont-aar, gdzie obecnie zadokowany jest statek qunari. Po tym, jak Vadis i Irian Cestes infiltrują pancernik i neutralizują pułapkę zastawioną przez agentów Fen'Harela, Gatt ich przesłuchuje. Ujawnia, że Ben-Hassrath również zostali oszukani przez agenta Fen'Harela znajdującego się w ich szeregach. Wdzięczny, że Vadis i Irian zaryzykowali życie, aby ocalić Kont-aara i jego ludzi na pancerniku, Gatt proponuje Vadisowi i Irianowi nawiązanie kontaktu z Varrikiem Tethrasem, który jego zdaniem, będzie chciał usłyszeć ich historię i dać szansę na kontratak .

Advertisement