FANDOM

„Wyparcie się tradycji naszego ludu nie stanowi drobiazgu politycznego”

Endrin Aeducan - król Orzammaru począwszy od 8:96 Błogosławionego[1] do 9:30 Smoka, wywodzący się z rodu Aeducan, a także ojciec  Triana AeducanaBhelena Aeducana  oraz opcjonalnie Strażnika.

PrzeszłośćEdytuj

Endrin Aeducan wywodził się od Patrona Aeducana, największego wojownika Orzammaru, a także figurował jako drugi w kolejce do tronu. Przekonał jednak swojego starszego brata, aby walczył na arenie przeciwko zabójcy, co doprowadzyło do jego śmierci. W ten sposób krasnolód stał się jedynym spadkobiercą tronu. Według Bhelena Aeducana, był on również odpowiedzialny za nałożenie trucizny na ostrze mordercy.[2]

Endrin Aeducan od czterech pokoleń był najbardziej szanowanym królem Orzammaru. Jednym z jego osiągnięć było przywrócenie kontaktu z Kal-Sharok, jedynym, pierwszym thaigiem, który przetrwał Pierwszą Plagę.

UdziałEdytuj

Dragon Age: PoczątekEdytuj

Endrin Aeducan po raz pierwszy pojawia się podczas ceremonii na cześć swojego pierwszego dziecka. Następnego dnia bierze udział w wyprawie, wspierając tym samym misję szarego strażnika, który bada możliwość pojawienia się plagi oraz odzyskania tarczy króla.

Wkrótce z powodu pojawienia się zbyt wielu przytłaczających dowodów, w trosce o bezpieczeństwo, Endrin postanawia wygnać swojego ulubionego syna - Strażnika. Kiedy protagonista spotyka Gorim Saelaca w Denerim, krasnolud przekazuje mu tarczę ojca oraz list, który ujawnia, że król nigdy nie wierzył w winę swojego syna, ale był zmuszony go wygnać ze względu na politykę.

Gdy Strażnik przybywa do Orzammaru okazuje się, że Endrin zmarł z powodu ciążącego mu żalu po stracie swoich dzieci, co doprowadziło do politycznego zamieszania i poszukiwania kandydata na objęcie tronu.

Ciekawostki Edytuj

  • Maric Theirin chciał niegdyś zwrócić Endrinowi Theirinowi miecz znaleziony przy krasnoludzkich zwłokach na Głębokich Ścieżkach, ale król nalegał, aby młodzieniec go zatrzymał.
  • Za czasów swojego panowania Endrin Theirin podarował Maricowi Theirinowi srebrną piersiówkę, na która posiadała wygrawerowane, krasnoludzkie runy oraz ozdobną pieczęć rodu Aeducan.[3]

Zobacz też Edytuj

Przypisy

  1. Dragon Age: The World of Thedas Volume 1, str 130
  2. Na podstawie pierwszej rozmowy między Bhelenem Aeducanem, a Strażnikiem zaraz po tym jak protagonista zaczyna pracować dla następcy tronu podczas wykonywania zadania Quest-Początek Patronka swego rodu.
  3. Dragon Age: Powołanie, str. 113