Emisariusz – najwybitniejszy, najbardziej wytrzymały i inteligentny rodzaj mrocznego pomiota.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

W całej hordzie tylko nieliczne jednostki stają się alfami, z których wywodzi się garstka emisariuszy. Pomioty te potrafią rzucać zaklęcia, wykorzystując do tego umiejętności podobne do magii krwii. Emisariusze bardzo rzadko pojawiają się na powierzchni w czasach wolnych od Plagi, a kiedy już to robią, ich zadaniem jest upewnić się, że generałowie i dowódcy mrocznych pomiotów działają w interesie arcydemona, a nie swoim własnym.

Emisariusze są jedynymi spośród mrocznych pomiotów potrafiącymi mówić i porozumiewać się z przedstawicielami innych gatunków, jednak zakres tematów, na jakie rozmawiają z niepomiotami, zdaje się być bardzo ograniczony. W jednym z zapisów, którego autentyczność potwierdzono, emisariusz pojmany i badany przez tevinterskiego magistra nie wykazywał chęci do przeprowadzenia cywilizowanej konwersacji, zamiast tego rzucał jedynie zaczepne uwagi w celu odwrócenia uwagi strażników. Po wyswobodzeniu się, emisariusz zabił kilka z przetrzymujących go osób, mówiąc, że mroczne pomioty nie mają interesu w rozmawianiu lub prowadzeniu negocjacji z mieszkańcami powierzchni, a ich jedynym celem jest zabicie ich.

Rodzaje[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Mroczne pomioty
Plagi Pierwsza · Druga · Trzecia · Czwarta · Piąta
Stworzenia Pospolite Arcydemony · Dzieci · Emisariusze · Genloki · Ghule · Hurloki · Matki lęgu · Ogry · Wrzeszczoty
Siedmiu Architekt · Koryfeusz
Dawni Bogowie Dumat · Zazikel · Toth · Andoral · Urthemiel · Razikale · Lusacan
Zobacz też Czerwone lyrium · Głębokie Ścieżki · Legion Umarłych · Skażenie · Szarzy Strażnicy