Eluvian.png

Eluvianyelfickie magiczne lustra służące do komunikacji długodystansowej.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Elfy z Arlathanu zostawiły drogi do podróży między ich miastami, zaklęte w lustra, żeby komunikować się i podróżować korzystając z rodzaju magii nieznanej przez współczesny Krąg Maginów ani nawet magistrów z Imperium Tevinter. Ostatecznie wiele eluvianów zostało zniszczonych.

Nieznana liczba eluvianów przetrwała do dnia dzisiejszego. Są porozrzucane po całym Thedas w zapomnianych lub dobrze ukrytych miejscach, ale wiele z nich najprawdopodobniej przestało działać lub zostało uszkodzonych wskutek rozprzestrzeniania się skażenia mrocznych pomiotów. Zakłada się, że umiejętności posługiwania się nimi zostały utracone po upadku Arlathanu.

Tevinterscy magistrowie próbowali odkryć sekrety eluvianów, żeby wszyscy mogli wykorzystywać je do komunikacji długodystansowych. Podobne próby podejmowali również Dalijczycy, jednak starania obu grup okazały się bezskuteczne.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Lustro.png

Dragon Age: Początek[edytuj | edytuj kod]

Eluvian pojawia się podczas historii wprowadzającej dalijskiego elfa, gdzie Strażnik razem z kompanem Tamlenem natrafia nań w Lasie Brecilian. Gdy jeden z elfów znika, a przyszły Bohater Fereldenu zaczyna chorować z powodu lustra, Opiekunka i Duncan postanawiają je zniszczyć.

Polowanie na czarownicę[edytuj | edytuj kod]

Bohater Fereldenu starając się odnaleźć Morrigan, dowiaduje się, że poszukuje ona eluvianów. Dodatek kończy się przejściem Morrigan przez eluvian z bohaterem bądź bez niego.

Dragon Age II[edytuj | edytuj kod]

Merrill pamięta zniknięcie Tamlena w lesie Brescilian stara się naprawić uszkodzony eluvian z pomocą Hawke’a, jednak po śmierci opiekunki decyduje się zaprzestać prac nad lustrem.

Dragon Age: Inkwizycja[edytuj | edytuj kod]

Po dołączeniu do Inkwizycji Morrigan pokazuje Inkwizytorowi działający eluvian, który udało się jej naprawić, a następnie prowadzi go poprzez zwierciadło na „Rozdroża”. Inkwizycja zakłada, że Koryfeusz chce znaleźć w Dziczy Arbor| działający eluvian, żeby cieleśnie wkroczyć do Pustki. Na miejscu okazuje się, że jego celem jest Studnia Smutków. Inkwizycja sprawia, że Studia przestaje być użyteczna, a następnie ucieka przez eluvian.

Intruz[edytuj | edytuj kod]

Dwa lata po pokonaniu Koryfeusza, Solas kontroluje lustra w celu zarządzania siatką agentów przeszkadzających qunari. Podczas własnego śledztwa w sprawie dawnego towarzysza Inkwizytor odkrywa, że jest on Straszliwym Wilkiem (Fen’Harel), jednym z elfickich „bogów”.

Znane osoby korzystające z eluvianów[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]