Droga łupieżcy – zadanie poboczne w Dragon Age: Inkwizycja, pozwalające Inkwizytorowi zdobyć specjalizację łupieżcy.

Przydział[edytuj | edytuj kod]

Po zdobyciu przez postać 10. poziomu doświadczenia w dzienniku automatycznie dostępne stanie się zadanie Quest-DAI.png Specjalizacje Inkwizytora. Przy stole taktycznym należy zlecić odpowiednią operację, dzięki czemu w Podniebnej Twierdzy pojawią się nauczyciele. Po ich przybyciu udaj się na blanki i porozmawiaj z Łamaczką Thrain, wyrażając zainteresowanie nauczeniem się specjalizacji łupieżcy.

Uwaga: możliwe jest przyjęcie wszystkich trzech zadań specjalizacji, ale ostatecznie nauczyć można się tylko jednej.

Opis przejścia[edytuj | edytuj kod]

Aby nauczyć się specjalizacji konieczne jest wypicie naparu ze smoczej krwi, jednak wcześniej we własnym zakresie należy zdobyć odpowiednie składniki:

  • Zapiski na temat metod łupieżcy znaleźć można w tawernie Podniebnej Twierdzy w księdze leżącej obok Żelaznego Byka. Jeżeli Inkwizytor nie zwerbował Byka, odpowiednią księgę zakupić może w Val Royeaux u sprzedawcy książek.
  • Elementarze naparów to łup, który znaleźć można po zabiciu łupieżców przebywających w Crestwood.
  • Swędzirośl to ziele popularne w Thedas, które znaleźć można m.in. na Świętych Równinach i Szmaragdowych Mogiłach.
  • Smoczą krew zdobyć można zabijając smoka albo smoczęta. Ponieważ w momencie odblokowania zadania poświęconego specjalizacjom postać znajduje się na 10. poziomie, a najsłabszy smok w grze – fereldeński mrozogrzbiet – na 12. poziomie, najlepiej jest zabić o wiele słabsze smoczęta. Spotkać można je m.in. na Zaziemiu w Dolinie Lady Shayny – po wejściu do niej postać zaatakowana zostanie przez smoka, będzie on jednak tylko krążył w powietrzu i pluł ognistymi kulami, które należy omijać, aby nie odnieść obrażeń. Kiedy smok odleci dalej, możliwe jest swobodne eksplorowanie okolicy i zabicie smocząt. Smoczęta, niepilnowane przez dużego smoka, występują również na Wybrzeżu Sztormów – aby się do nich dostać, należy zejść na plażę, przejść przez nią, a następnie kierować się w górę.

Po zdobyciu wszystkich niezbędnych składników podejdź do dowolnego stołu zaopatrzeniowego i stwórz napar, a następnie wróć do Łamaczki Thrain i zadeklaruj ostatecznie chęć nauczenia się specjalizacji łupieżcy – po wykonaniu tej czynności niemożliwe będzie nauczenie się innej specjalizacji, a w przypadku wykonywania zadań Quest-DAI.png Droga czempiona i Quest-DAI.png Droga templariusza zostaną one automatycznie zakończone.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.