Dragon Age Wiki
Advertisement
Dragon Age Wiki

Thedas potrzebuje nowego bohatera, kogoś, kogo nie będą się spodziewać

BioWare

Dragon Age 4 – czwarta część serii Dragon Age, stworzonej przez studio BioWare, która stanowi kontynuację gier Dragon Age: Początek, Dragon Age II oraz Dragon Age: Inkwizycja.

Produkcja[]

Pierwszy zwiastun Dragon Age 4 został wydany 6 grudnia 2018 roku i zaprezentowany podczas gali The Game Awards. Materiał pokazuje przede wszystkim krasnoludzki artefakt wykonany z czerwonego lyrium, który został odkryty przez Hawke'a podczas wydarzeń w Dragon Age II.

Pod koniec 2018 roku stwierdzono, że gra była rozwijana od dłuższego czasu[1]. Zostało to ujawnione podczas gali The Game Awards[2]. Według oficjalnych informacji, gra zostanie wydana nie wcześniej niż w 2021 roku, a od końca 2018 roku, produkt nie ma oficjalnej nazwy.

Artykuł Jasona Schreiera z Kotaku, który pojawił się 9 kwietnia 2019 roku ujawnił, że pierwotnie gra miała być grą o mniejszym zasięgu, której akcja miała obracać się wokół szpiegów w Imperium Tevinter. Gracze mieliby możliwość wpływać na postacie, posiadać bogaty skład towarzyszy i obserwować, jak scenariusze i krainy zmieniają się pod wpływem dokonywanych wyborów. Potencjalnie, w przypadku trybu wieloosobowego, na historię mieliby wpływ również inni gracze. W lutym 2021 roku, potwierdzono jednak, że gra będzie przeznaczona wyłącznie dla jednego gracza[3]. Porażka gry Anthem, ostatecznie pogrzebała koncept gry wieloosobowej. W podsumowaniu artykułu nie było żadnej wzmianki o Inkwizycji, a główny protagonista najwyraźniej nie jest Inkwizytorem.

W pewnym momencie, projekt został nazwany tytułem „Joplin”. Nazwa robocza została zmieniona po tym, jak większość personelu BioWare została przeniesiona do pracy nad słabo przyjętym Mass Effect: Andromeda oraz Anthem. Następnie projekt został reaktywowany pod nową nazwą „Morrison”. Nie wiadomo, w jakim stopniu oczekiwania względem tytułu „Joplin” będą wpisywać się w historię projektu o nowej nazwie roboczej.

Podczas rozmowy z firmą o dochodach, w 2019 roku dyrektor finansowy EA Blake Jorgensen stwierdził, że gra prawdopodobnie zostanie wydana po roku fiskalnym 2022. Natomiast w lipcu 2020 roku, Mark Darrah potwierdził, że BioWare kontynuuje prace nad Dragon Age 4, ale rozwój projektu nieco się spowolnił ze względu na ilość pracowników pracujących zdalnie. Projekt był wielokrotnie restartowany i wznawiany.

W późniejszym czasie, a dokładnie 8 stycznia 2021 roku, Christian Dailey udostępnił na twitterze nową grafikę, która przedstawia tajemniczego wojownika w pełnym rynsztunku. Postać trzyma potężny, naciągnięty łuk gotowy do strzału[4]. Mężczyzna opatrzył swój post życzeniami noworocznymi, a także zapowiedział „nowy początek”. Dwa miesiące później, 20 marca 2021 roku, Christian Dailey ponownie opublikował nową grafikę, która tym razem przedstawia tajemniczą kobietę. Post został opatrzony przez Matthewa Goldmana komentarzem „Spotkajmy się w Minratusie”, co potwierdza, że miejscem akcji Dragon Age 4 będzie Imperium Tevinter[5]. Natomiast 1 maja 2021 roku, Christian Dailey zaprezentował na twitterze kolejną grafikę, która tym razem przedstawia członka Szarej Straży w pełnym rynsztunku[6].

Postacie[]

Galeria[]

Grafika promocyjna[]

Grafika koncepcyjna[]

Filmy[]

Przypisy

  1. Blog BioWare, „A Message From Mark Darrah & Matthew Goldman – The Dread Wolf Rises”.
  2. GameSpot, zwiastun 2018.
  3. Artykuł IGN.
  4. Twitter, łucznik, Christian Dailey.
  5. Twitter, tajemnicza kobieta, Christian Dailey.
  6. Twitter, szary strażnik, Christian Dailey.
Advertisement