FANDOM

Dragon Age: Blue Wraith to kolejny trzyzeszytowy komiks tworzony przy współpracy BioWare i wydawnictwa Dark Horse Comics. Jego scenarzystami są Nunzio DeFilippis oraz Christina Weir, a autorem ilustracji jest Fernando Heinz Furukawa. Premiera pierwszego zeszytu miała miejsce 15 stycznia 2020 roku. Drugi zeszyt pojawił się 19 lutego 2020 roku, zaś ostatni 18 marca 2020 roku. W Polsce komiks jak dotąd nie został wydany.

Opis Edytuj

Komiks rozpoczyna się od ataku fanatycznych Qunari próbujących obalić tevinterską magokrację. Pośrodku tych wydarzeń znajduje się Francesca - potężna kobieta-mag korzystająca z niecodziennej magii czerpiącej z sił natury i desperacko poszukująca swojego ojca. Aby dotrzeć do celu musi połączyć siły z agentką Inkwizycji oraz stanąć twarzą w twarz ze znanym elfim łowcą magów - Błękitnym Widmem, który okazuje się być Fenrisem.

Fabuła Edytuj

Komiks jest zgodny z kanonem Bioware, w którym Fenris żyje i nie zaprzyjaźnia się z Bohaterem/ką Kirkwall. Status Fenrisa może być więc niezgodny z wyborami gracza z gry Dragon Age II. Edytuj

Około 9:41 Smoka - Fenris, teraz znany jako Błękitne Widmo, i jego dalijski współpracownik Shirallas, uwolniony elfi niewolnik udają się razem w pobliże majątku niejakiego Magistra Nenealeusa, nieopodal lasu Arlathan. Shirallas sądzi, że Magister chce przeszkolić niewolników na zabójców magów. Elf chciałby nauczyć się tych umiejętności udając jednego z niewolników. Fenris kategorycznie odrzuca ten pomysł, a Shirallas niechętnie się zgadza, po czym odchodzą.

Cztery lata później, Cedric Marquette ucieka z Carastes, kolejnego już tewinterskiego miasta upadłego pod jarzmem Qunari. Profesor przewozi ze sobą tajemniczy artefakt, został bowiem wynajęty w celu jego odzyskania a następnie rozszyfrowania jego działania dla Magistra Danariusa. Chociaż Qunari cały czas siedzą na ogonie karawanie profesora, zostają nagle zaatakowani przez Ser Aarona, Vaeę, Mariusa i Tessę, którzy oczyszczają drogę, aby konwój Marquette’a mógł kontynuować podróż i zaprowadzić ich prosto do Castellum Tenebris, gdzie mają nadzieję odzyskać broń nasyconą niebezpiecznym czerwonym lyrium., którą Marquette ukradł jeszcze w Kirkwall.

Tymczasem Calix, Francesca i mabari Autumn patrzą z oddali na całą akcję, nie biorąc udziału w walce. Kiedy Calix w końcu przekonuje Francescę by ta użyła swojej magii, Francesca zabija pół tuzina Qunari za pomocą jednego zaklęcia korzystającego z sił natury. Po oszałamiającym pokazie umiejętności przez Francescę, Calix mówi, że cieszy się, że dziewczyna jest po ich stronie, na co ta z gniewem odpowiada, że nie jest, i że nadal uważa go za odpowiedzialnego za śmierć brata. Francesca dziękuje ser Aaronowi za to, że chronił ją podczas dotychczasowej drogi, po czym odchodzi i kieruje się samotnie do Fortu Viridan. Podczas gdy reszta grupy podąża cały czas za karawaną, Vaea decyduje się podążać za Francescą, zakładając, że grupa będzie jeszcze potrzebować jej silnej magii do infiltracji twierdzy Castellum Tenebris. Ser Aaron oferuje jej do pomocy także mabari Autumn, która ma świetne umiejętności śledzenia, a Vaea będzie musiała później z powrotem dołączyć do grupy ścigającej karawanę profesora.

W Forcie Viridan, Francesca spotyka się z przyjacielem rodziny, tylko po to, by dowiedzieć się, że jej ojciec został uprowadzony przez człowieka znanego jako Błękitne Widmo. Chcąc w końcu udowodnić ojcu swoją wartość (ojciec w dzieciństwie bardzo jej nie doceniał, twierdził że jej magia natury do niczego się nie nadaje, ganił ją i stawiał sporo poniżej jej brata), postanawia sama go odnaleźć i prosi o pomoc Vaeę oraz Autumn, które dogoniły ją jeszcze przed dotarciem do celu. Francesca wierzy, że bardziej niż zdolności śledzenia mabari, posiadanie u boku elfa może pomóc w rozmowie z Widmem. Vaea, która okazuje się mieć wspólnego przyjaciela z potencjalnym porywaczem, prosi Francescę, by ta pozwoliła jej mówić pierwszej jak dojdzie do spotkania. Francesca zgadza się, pod warunkiem, że jej ojciec nie jest ranny albo nie jest w niebezpieczeństwie. Gdy zauważają zwłoki mężczyzny ze sporym otworem w klatce piersiowej, Błękitne Widmo pojawia się wychodząc z ukrycia, mówiąc im, że błędem było przyjście w to miejsce.

Fenris atakuje Francescę, ale Vaea interweniuje, by zatrzymać walkę, ustawiając się między nimi i blokując ciosy. Przekonuje go, że przyszli tylko porozmawiać. Po zobaczeniu kolejnych ciał, Francesca gniewnie pyta o swojego ojca. Jej pytaniu towarzyszy potężne zaklęcie, które rzuca Vaeę z nóg, ale ta nieszkodliwie „przelatuje” przez Fenrisa. Z jej użycia magii natury, rzadko widywanej poza klanami Dalijczyków, i oczywistej mocy z jaką rzucone zostało zaklęcie, Fenris rozpoznaje Francescę jako dziewczynę z rodziny Invidusów. Mówi jej, że zna jej ojca i nie porwał go, ale gdyby tak było, zabiłby go od razu za to, że należy do Venatori i jest już ostatnim z żyjących kultystów, który naprawdę rozumie naturę czerwonego lyrium.

Ujawnia także, że to jego dawny przyjaciel Shirallas zabrał Magistra Invidusa, i że śledzi ich obu. Okazuje się, że po pewnym czasie Shirallas cofnął dane z początku komiksu słowo i zinfiltrował transport niewolników zmierzający do majątku Nenealeusa. Nenealeus wydedukował motywację elfa i postanowił wybrać go i wyszkolić go na zabójcę magów (zabijając resztę niewolników), jawnie twierdząc, że najpierw musi złamać jego silnego ducha.

Fenris odrzuca ofertę pomocy Vaei, mówiąc, że nie ma już partnerów ani kolegów z drużyny, co jest nawiązaniem do drużyny Hawke’a/Hawke, do której kiedyś należał. Elfka nie poddaje się jednak i używa mabari, by śledzić Fenrisa bez względu na wszystko. Wraz z Francescą podążają za nim aż do posiadłości Magistra Nenealeusa i powstrzymują go przed frontalnym atakiem. Vaea przekonuje go, by najpierw się zakradł i przeprowadził zwiad oraz sprawdził sytuację wewnątrz.

Podczas infiltracji dowiadują się, że przed nimi do rezydencji dotarli też Qunari. Zabili oni strażników Venatori i zabrali wszystkie cenne przedmioty. Wewnątrz budynku Viddasala przesłuchuje właśnie elfickich niewolników Nenealeusa co do jego motywów i obecnego miejsca pobytu. Jeden niewolnik ugina się i ujawnia, że zapewnili pomoc Magistrowi Invidusowi w zamian za jego wiedzę na temat czerwonego lyrium. Mówi też, że magistrowie wyjechali na spotkanie z karawaną z Carastes, w której znajduje się pewien artefakt - sarkofag napełniający elfy lyrium. Słysząc to, Fenris ze złości ujawnia się i wykrzykuje, że sarkofag został zniszczony i jest nie do naprawienia. Następnie rzuca się do ataku na Qunari.

Tymczasem grupa ser Aarona podążała za karawaną Marquette'a. Dzięki temu są oni w stanie śledzić z uwagą jego spotkanie z Magistrem Nenealeusem. Profesor Marquette jest świadomy obecności Fereldeńczyka i jego kompanów, ale nie rozpoznaje ich. Wierzy, że to ludzie zatrudnieni przez Nenealeusa oraz że są pod dobrą ochroną grupy, która zabiła przecież ścigających ich niedawno Qunari. Kiedy Magister mówi mu, że to nie są jego ludzie, postanawiają zaskoczyć przeciwnika i przetestować naprawiony przez Marquette’a sarkofag, aby się pozbyć intruzów. Sarkofag jest urządzeniem osadzającym lyrium pod skórą elfów (być może też innych ras), tak jak zostało to w przeszłości zrobione Fenrisowi przez jego pana. Podczas pierwszej próby używają oni standardowego, niebieskiego lyrium na ludzkim „ochotniku”. Kiedy grupa Ser Aarona rusza w ślad za karawaną, zostają zaatakowani przez upiorny obiekt testowy, który wkrótce z dość dużą siłą wybucha.

Wracając do majątku Nenealeusa, Viddasala ucieka tuż po egzekucji przesłuchiwanego przez nią niewolnika, ale inni Qunari zostają zabici przez Fenrisa i Francescę. Po uwolnieniu ocalałych niewolników Fenris pyta, czy któryś z nich wie o miejscu pobytu Nenealeusa. Jeden z chłopców odpowiada, że karawana, z którą spotkać się miał Magister, zmierzała w kierunku Tenebris. Kiedy drużyna po raz kolejny wykorzystuje umiejętności tropienia Autumn, Fenris chętnie się zgadza na wspólne działania, mówiąc, że będzie współpracował podczas tej misji tylko z mabari, a pozostali mogą dołączyć, jeśli chcą.

Tymczasem grupa ser Aarona, spowolniona przez atak obiektu testowego, który zranił Cassé - konia Ser Aarona - w nogę, nadal próbuje podążać za karawaną Marquette’a. Nagle pojawia się więcej Qunari i atakuje ich. Fenris, Vaea, Francesca i Autumn spotykają drugą grupę w samą porę, aby im pomóc. Zauważając przybycie kolejnych Qunari, Nenealeus postanawia stworzyć więcej eksplodujących obiektów testowych, które są nasyłane na jego wrogów. Podczas gdy grupa ser Aarona pozostaje w tyle, pozwala to obu grupom ich wrogów zabijać się nawzajem. Fenris i Francesca rozpoczynają samotną gonitwę za karawaną, by uratować jej ojca. Za pomocą zaklęcia Frencesca wydobywa swego ojca z pojazdu, karawana zaś ucieka. Ojciec jest jednak daleki od uczucia wdzięczności wobec córki, mówiąc, że jej akcja kosztowała go szansę na przywrócenie chwały Venatori i ich rodzinie. Następnie atakuje ją. Kiedy Fenris pojawia się na placu boju by ją obronić, Francesca jest zmuszona zabić swojego ojca, by uratować elfiego wojownika.

Po bitwie, Calix mówi innym, że nie jest stworzony do takiego życia i opuszcza grupę kierując się w stronę Fortu Viridan. Żegna się również z waleczną mabari, którą dostał od Olivii Pryde. Obiecuje im jednak wszelkie informacje, jeśli kiedykolwiek będą ich potrzebować. Fenris oferuje reszcie grupy, że zaprowadzi ich do twierdzy Tenebris, mówiąc, że muszą się spieszyć, zanim na Shirallasie zostanie użyty sprawny sarkofag. Francesca leczy konia Cassé swoją magią i również postanawia dołączyć do grupy. Ser Aaron, Vaea, Marius, Tessa, mabari Autumn, Fenris i Francesca wspólnie kierują się w stronę Castellum Tenebris, a Ser Aaron rozpoczyna kolejną opowieść aby umilić podróżnym drogę.

Ciekawostki Edytuj

+ Dragon Age: Blue Wraith rozgrywa się kilka miesięcy po wydarzeniach z Dragon Age: Knight Errant; Akcja ma miejce ok. 9:45 Smoka.