„O czym to rozmawialiśmy? Ano tak – o mnie”

Dorian Pavus – pochodzący z Imperium Tevinter mag, towarzysz i opcja romansowa dla Inkwizytora płci męskiej w Dragon Age: Inkwizycja.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Dorian urodził się jako członek prominentnego tevinterskiego rodu Pavusów, którego zdolności magiczne od najmłodszych lat wzbudzały zazdrość jego rówieśników. Dorian pobierał nauki w Kręgu w Vyrantium, a następnie pracował jako asystent Gereona Alexiusa. Ostatecznie jednak rozczarowały go tevinterskie kłamstwa, spiski i urojenia o dominacji nad światem.

Ze względu na magiczny potencjał, inteligencję i urok wróżono mu obiecującą karierę w Magisterium, został jednak pariasem, przeciwstawiającym się zasadom, na których oparte zostało tevinterskie społeczeństwo. Dorian jest dumny z tego, że jego ziomkowie traktują go z ostracyzmem i wierzy, że tylko ludzie tacy jak on mogą coś zmienić w Tevinterze.

Dragon Age: Inkwizycja[edytuj | edytuj kod]

Szukając sposobu na powstrzymanie moralnej zgnilizny toczącej jego kraj, dołącza do Inkwizycji.

Jeżeli Inkwizytor spotka się z magami w Redcliffe, syn Alexiusa, Feliks, potajemnie przekazuje mu liścik z

karta tarotowa Doriana

prośbą o spotkanie w miejscowym Zakonie. Na miejscu Inkwizytor poznaje Doriana, proszącego o pomoc w zamknięciu szczeliny do Pustki, a następnie przedstawia się i wyjawia, że Alexius sprzymierzył się z Venatori, zainteresowanymi znamieniem na ręku Inkwizytora. Dodaje również, że magister pracował nad magią czasu, dzięki której udało mu się dotrzeć do Redcliffe przed innymi.

Jeśli Inkwizytor zdecyduje się na konfrontację w Alexiusem, Dorian pojawia się w Azylu, twierdząc, że może pomóc agentom Inkwizycji zinfiltrować zamek Redcliffe i uniknąć magii Alexiusa. Magister próbuje wykorzystać amulet czasu, aby nie dopuścić do przerwania rytuału Przedwiecznego, w czym przeszkadza mu Dorian, niechcący przenosząc siebie, Inkwizytora i jego towarzyszy o rok w przyszłość, w której Przedwiecznemu udało się zdobyć władzę w Thedas. W przyszłości odnajdują Alexiusa i odbierają mu amulet, za którego pomocą wracają co momentu, w którym opuścili teraźniejszość. Po tym wydarzeniu Inkwizytor może zwerbować Doriana do drużyny.

Jeżeli Inkwizytor zamiast z magami sprzymierzył się z templariuszami, Dorian pojawia się w Azylu z informacją, że zbuntowani magowie znajdują się pod kontrolą Venatori.

Po osiedleniu się w Podniebnej Twierdzy matka Giselle informuje Inkwizytora, że otrzymała list od ojca

Karta tarota

Doriana, który chciałby się spotkać z nim w tawernie Pod Mewą i Lampionem w Redcliffe. Inkwizytor może przekonać Doriana, żeby nie wybrał się na spotkanie bądź pokazać mu list i wraz z nim wybrać się do tawerny. Dorian jest wściekły na ojca, który – dowiedziawszy się, że jest gejem – starał się odprawić rytuał magii krwi, aby go „wyleczyć”. Halward broni się twierdząc, że chciał dla niego jak najlepiej, Dorian stwierdza, że martwił się jedynie o swoją spuściznę. Inkwizytor może przekonać Doriana, żeby powstrzymał gniew i porozmawiał z ojcem – w takim przypadku Halward wyznaje, że czuje się winny tego, że przez jego czyny Dorian dołączył do Inkwizycji i prosi go o wybaczenie.

Po wydarzeniach w świątyni Mythal Dorian chce wrócić do Tevinteru. Jeżeli był w drużynie w świątyni, odkrycie, że to nie Tevinterczycy zniszczyli Arlathan, sprawia, że chce podzielić się tą informacją ze swoimi krajanami, którzy ze zdobywców staliby się zwykłymi szabrownikami, co mogłoby obniżyć ich morale i pychę.

Jeżeli poparcie Doriana jest zbyt niskie (co można łatwo osiągnąć spotykając się z nim w Redcliffe, a następnie sprzymierzając się z templariuszami), skonfrontuje się on z Inkwizytorem w Podniebnej Twierdzy, aby porozmawiać o podejmowanych przez niego decyzjach. Inkwizytor może przekonać Doriana do pozostania w Inkwizycji lub uderzyć go w twarz, przez co Dorian na zawsze opuści drużynę.

Karta tarota - romans

Romans[edytuj | edytuj kod]

Dorian jest opcją romansową wyłącznie dla Inkwizytora płci męskiej.

Jeżeli Inkwizytor nie romansuje ani z Dorianem, ani z Żelaznym Bykiem, podczas losowych dialogów w trakcie eksploracji świata będą oni prowadzić rozmowy sugerujące, że uprawiają ze sobą seks. W późniejszym czasie okaże się, że są ze sobą w związku.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Quest-DAI.png Szeptem
Quest-DAI.png Prośba Doriana
Quest-DAI.png Jednego Venatori mniej
Quest-DAI.png Ostatnia deska ratunku dla ludzi poczciwych
Quest-DAI.png Rodowód magistra (zadanie romansowe)

Dragon Age: Zabójca magów[edytuj | edytuj kod]

Jakiś czas po tym jak Inkwizycja po raz pierwszy odwiedziła Syczące Pustkowia, Dorian zostaje wysyłany wraz z niektórymi Szarżownikami Byka pod wodzą Krema do pomocy Mariusowi i Tessie Forsythii w celu usunięcia kolejnych grup Venatori , których pozycja na tych obszarach rzeczywiście ponownie wzrosła odkąd Inkwizycja opuściła te tereny po wykonaniu poprzednich zadań. Chociaż początkowo obawia się Mariusa, byłego niewolnika Tevinteru specjalizującego się w zabijaniu magów, dobrze współpracują i udaje im się zniszczyć obóz i uratować niewolników Venatori. Dorian ratuje życie Mariusa podczas bitwy i rozstają się oni w przyjaznych stosunkach.

Dragon Age: Intruz[edytuj | edytuj kod]

W ciągu dwóch lat od klęski Koryfeusza Dorian został oficjalnym ambasadorem Inkwizycji w Tevinterze. Inkwizytor spotyka go ponownie w Pałacu Zimowym, gdy jest w trakcie rozmowy z księciem Cyrilem de Montfort.

Później Varrik i kilku towarzyszy Inkwizytora wznoszą toast na pożegnanie Doriana. Dorian wyjaśnia Inkwizytorowi, że jego ojciec nie żyje, prawdopodobnie w wyniku zabójstwa. Mag ma odziedziczyć miejsce w Magisterium, co oznacza, że ​​opuści kompanię Inkwizytora na stałe. Stwierdza również, że jego przyjaciel Maevaris Tilani naciska na reformy w Imperium, których chętnie chciałby być częścią.

Jeśli Inkwizytor przyjaźni się z Dorianem:

Dorian daje Inkwizytorowi kryształ komunikacyjny, aby mogli być w kontakcie.

Dorian wraca do Tevinteru, aby zająć miejsce ojca w Magisterium. Kiedy krążyły pogłoski o walkach Imperium, często mówiono o Dorianie jako o głosie oporu przeciwko korupcji. Wraz z magistrem Maevaris Tilani założył grupę zwaną Lucerni, aby odnowić i odkupić Tevinter. Jeśli jest w związku z Inkwizytorem, wskazuje się, że siła Doriana pochodzi z miłości do niego, którą po sobie pozostawił i że czasami Inkwizytor wkrada się do serca Tevinteru, aby pomóc swojemu lubemu. W epilogu gry jest również wskazanie, że oboje mogą już być małżeństwem. Jeśli zamiast tego Dorian jest w związku z Żelaznym Bykiem a Szarżownicy przeżyli, wspomina, że kiedy Dorian został porwany przez jakiegoś Venatori, bezimienna banda najemników prowadzona przez wojownika Tal-Vashoth przeszła przez tevinterską granicę i rozpoczęła niebezpieczną akcję ratowniczą. Najemnicy zostawili za sobą ślad uwolnionych niewolników i martwych Venatori, umożliwiając Dorianowi ucieczkę. Zapytany o Tal-Vashoth, Magister Pavus odmówił jednak komentarza.

Dragon Age: Deception[edytuj | edytuj kod]

Gdzieś ok. roku 9:44 Smoka Dorian spotyka się z ser Aaronem Hawthornem w Ventus, aby pomóc mu w jego misji infiltracji posiadłości rodziny Qintara. W tej samej tawernie na krótko spotyka Olivię Pryde pod postacią magister Aramis oraz niejakiego Calixa, który bezskutecznie próbuje ją oszukać. Później, gdy Olivia i Calix konfrontują się, Dorian używa swojego autorytetu jako magister, aby rozwiązać problem, umożliwiając ser Aaronowi i Vaei zwerbowanie ich do misji w sprawie rodziny Qintara. Gdy Ventus upada przed armią Qunari, Dorian zapewnia grupie ser Aarona środki na ucieczkę z miasta, podczas gdy on zostaje w tyle, aby spróbować wydostać jak najwięcej ludzi z atakowanego miasta.

Dragon Age: Tevinter Nights[edytuj | edytuj kod]

Dorian przypisuje zmianę zdania na temat niewolnictwa czasowi spędzonemu na południu Thedas. Obecnie jego domostwo zatrudnia opłacanych służących, a nie niewolników. Dorian wraz z Maevaris Tilani rozmawiał i obserwował niektórych łajdaków z Magisterium i próbował przekonać kilku do nich do swojej sprawy. Kiedy pojawiły się wieści o nowym potworze zabijającym ludzi w głębinach pod Minratusem, Dorian wyznaczył nagrodę za jego śmierć. W końcu zatrudnia Hollix, Łowcę Fortuny, do wykonania tej pracy. Po tym, jak Hollix z powodzeniem tropi potwora, zwanego Cekoraxem, Dorian dołącza do ostatecznej bitwy z kreaturą pod stolicą Tevinteru.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Jest pierwszym w serii Dragon Age męskim towarzyszem będącym opcją romansową wyłącznie dla mężczyzny.
  • W materiałach promocyjnych do Inkwizycji określany jest jako „Odkupiciel”.
  • Dorian nazwany został po postaci księcia Doriana z produkowanego w latach 1962-1966 serialu animowanego Herkules.
  • Lubi grać w szachy.
  • Postać napisana została przez Davida Gaidera.
  • Jego największą obawą jest dać się zwieść na pokuszenie.
  • Rody Pavusów i Trevelyanów są bardzo odlegle ze sobą spokrewnione.
  • Losowe rozmowy pomiędzy Dorianem a Cole’em sugerują, że niegdyś Dorian był, czy raczej chciał być, w związku z niejakim Relenusem.
  • Pavus znaczy po łacinie „paw”.

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Inkwizycja logo.png Członkowie drużyny i doradcy w Dragon Age: Inkwizycja Inkwizycja logo.png
Członkowie drużyny: Żelazny BykBlackwallDorian PavusKasandra PentaghastVarrik Tethras
VivienneSeraSolasCole
Doradcy: Cullen RutherfordLelianaJózefina Montilyet

pl:Dorian Pavus