Dragon Age Wiki
Advertisement

Dom Arainai – jeden z domów składających się na gildię skrytobójców znanych jako Antivańskie Kruki.

Historia[]

Na początku Wieku Smoka dom Arainai dzierżył tytuł Pierwszego Szpona wśród Antivańskich Kruków, co wiązało się zarówno z pozycją i statusem w organizacji, jak również z wielką władzą i bogactwem. Dom nabywał młodych rekrutów, tzw. compadri, z każdego miejsca, z jakiego się dało, nie wyłączając zamtuzów i wraków statków. Wśród rekrutów domu znajdowały się również nieślubne dzieci księcia Antivy Estefana, np. półelfka Rinnala. Podobnie jak w przypadku innych domów, rekruci jako swoje nazwisko przyjmowali nazwę domu, do którego od teraz należeli.

Rekruci domu szkoleni byli zgodnie z tradycją organizacji – wśród testów, którym ich poddawano, znajdowały się m.in. próby bólu. W niektórych przypadkach rekrutów łączono w jednostki, jeżeli ich umiejętności dobrze się uzupełniały.

W roku 9:16 Smoka dom Arainai spadł do rangi Drugiego Szpona. Mistrz gildii Telav podjął próbę powrotu do poprzedniego stanu rzeczy, został jednak za to stracony. Zastąpiła go mistrzyni Isidora – ambitna, chociaż nie aż tak uzdolniona przywódczyni. Wraz z jej śmiercią w roku 9:24 Smoka dom został pozbawiony wpływów i zdegradowany do rangi cuchillos (rangi poniżej Szponów, czyli Noży), a dwa lata później przywództwo nad rodem objął mistrz Eoman Arainai.

Eoman był równie ambitny, co Isidora. Szybko rozpoczął działania mające na celu usunięcie domu będącego Ósmym Szponem i przywrócenie do łask swojego rodu, co ostatecznie udało mu się w roku 9:28 dzięki układowi zawartemu z domem Valisti. Jedna z jego podopiecznych, Rinnala, została oskarżona o przynależność do grupy Rosso Noche, której celem było uczynienie z dziewczyny dziedziczki króla Natale. Valisti był wówczas Trzecim Szponem z ambicjami, żeby pewnego dnia samemu zasiąść na tronie, dlatego też zapłacił Eomanowi za wyeliminowanie Rinnali jako jego rzekomej rywalki, za co dom Arainai miał awansować w randze. Dwa Kruki, niejaki Zevran i Taliesen, przyjaciele Rinnali, zabili ją podczas zadania mającego być próbą ich lojalności wobec organizacji, po czym Eoman został wielkim mistrzem swojego domu.

Zevran, dowiedziawszy się, że całe zadanie było mistyfikacją, a Rinnala w rzeczywistości była niewinna, podjął się zlecenia zabicia Bohatera Fereldenu i Alistaira Theirina. Kiedy nie powrócił z misji, na poszukiwania wysłano Taliesena, jednak i on nigdy nie powrócił, a ze względu na zamieszanie wywołane przez Piątą Plagę Krukom nigdy nie udało się ustalić, jaki w rzeczywistości los spotkał obu zabójców. Cztery miesiące po zakończeniu plagi Eoman został zabity przez tajemniczego zabójcę, a w ciągu następnych trzech lat w podobnych okolicznościach zginęli wielki mistrz Runn Arainai, wielka mistrzyni Availa Arainai i inni członkowie rodu. Dom, jeszcze do niedawna awansujący w hierarchii, stracił znów na znaczeniu. Jego członkowie wierzą, że tzw. „Czarnym Cieniem”, jak nazywali zabójcę, odpowiadającym za zabójstwa wszystkich wymienionych członków rodu Arainai jest w rzeczywistości Zevran, który dzięki pomocy pomniejszych cuchillos (Noży) chce doprowadzić do upadku domu. Nie jest to jednak całkowicie jasne.

Udział[]

Dragon Age: Początek[]

Po zabiciu Rinnali, Zevran z powodzeniem ubiega się o kontrakt zlecony przez Loghaina Mac Tira na zabicie jedynych ocalałych fereldeńskich Szarych Strażników po bitwie pod Ostagarem, przyszłego Bohatera Fereldenu oraz Alistaira Theirina. Gdy zasadzka się jednak nie uda, zostaje zwerbowany przez Strażników lub od razu zabity. Taliesen zostaje wysłany do Fereldenu przez mistrza Eomana, aby odkryć prawdę o tym, co się stało z Zevranem.

Jeśli Strażnik zwerbował Zevrana :

Taliesen atakuje grupę Strażnika w Denerim, prosząc Zevrana o ponowne dołączenie do Kruków i wypełnienie pierwotnego kontraktu. Niezależnie od odpowiedzi Zevrana, Strażnik zabija Taliesena w samoobronie.

Jeśli Strażnik nie zrekrutował Zevrana:

Los Taliesena jest nieznany, chociaż nigdy nie wraca on do Antivy, by złożyć raport Eomanowi. Zevran został zabity przez Strażników za próbę zabójstwa.

Dragon Age II[]

Jeśli Zevran przeżył Plagę:

Krucjata Zevrana przeciwko jego dawnemu rodowi sprawia, że ​​Kruki wysyłają za nim kolejnych zabójców. Jeden z nich, Nuncio Caldera Lanos, próbuje pozyskać pomoc Hawke'a, Bohatera Kirkwall. Hawke może albo dokończyć kontrakt, albo po odkryciu prawdy zwrócić się przeciwko Nuncio i pomóc Zevranowi.

Dragon Age: Tevinterskie Noce[]

Ośmioro Małych Szponiątek[]

Dom Arainai stoczył długą, krwawą bitwę i musiał wiele przejść, aby odzyskać swoją pozycję po niepowodzeniu Zevrana w zabiciu Bohatera Fereldenu. Giuli Arainai udało się przebić z powrotem do rangi Ósmego Szponu, choć jej tytuł wciąż jest niepewny. Niemniej jednak pozostaje częścią przywództwa Kruków i jako taka zostaje zaproszona na spotkanie organizowane przez Caterinę Dellamorte na Zielonej Wyspie, aby omówić sposoby walki z nadchodzącą inwazją qunari na Antivę. Jednak Giuli zostaje zamordowana przez Emila Corteza, Czwartego Szpona, który zgodził się zabić wszystkich siedmiu Szponów z ramienia qunari w zamian za obietnicę ich pokojowej inwazji na Antivę.

Po jej śmierci inny, nieznany członek domu Arainai otrzymuje jej tytuł Ósmego Szpona.

Znani członkowie[]

  • Mistrz gildii Talav Arainai; Drugi Szpon w 9:16 Smoka
  • † Wielka mistrzyni Isidora Arainai; Przywódczyni rodu w latach 9:16 - 9:24 Smoka
  • † Wielki mistrz Eoman Arainai; Ósmy Szpon w latach 9:24 - 9:31 Smoka
  • † Wielki mistrz Runn Arainai; Przywódca rodu gdzieś w latach 9:31 - 9:34 Smoka
  • † Wielka mistrzyni Availa Arainai; Przywódczyni rodu gdzieś w latach 9:31 - 9:34 Smoka
  • † Wielka mistrzyni Giuli Arainai; Ósmy Szpon, zamordowana na Zielonej Wyspie przez Emila Corteza - Czwartego Szpona
  • Rinnala Arainai
  • (†) Zevran Arainai (dawniej)
  • Taliesen Arainai

Bibliografia[]

  1. Ben Gelinas, Nick Thornborrow: Dragon Age: The World of Thedas Volume 2. Milwaukie: Dark Horse Books, 2015, s. 96. ISBN 978-1616555016.
Advertisement