FANDOM

Dein – legendarny wojownik Alamarri i bohater ludowy Fereldenu, rzekomy przybrany ojciec Haftera, pierwszego teyrna.

Legenda Edytuj

Deinowi poświęconych jest wiele historii, nie wiadomo jednak, ile z nich jest prawdziwych. Według przekazów ludowych Dein był wojownikiem Alamarri posiadającym watahę wilków, z których wywodzą się współczesne mabari. W tym aspekcie jednak opowieść mija się z rzeczywistością, ponieważ mabari wyhodowane zostały przez Tevinterczyków. Według opowieści Dein zgładził również smoka i poprowadził wielką kampanię przeciwko wilkołakom, w wyniku której liczba bestii na terenach Alamarri drastycznie spadła. Według sagi Dein i wilkołak sam przez pewien czas był wilkołakiem.

Na cześć Deina nazwana została rzeka Dein, nad którą wojska księcia Marica Theirina pod wodzą Loghaina Mac Tira pokonały dwa legiony orlezjańskich kawalerów.

Ciekawostki Edytuj

  • W Przebudzeniu jeden z posągów w Nieprzebytym Lesie opowiada o alamarrskim wojowniku Deinie, który zgładził w nim tevinterskiego magistra, nie jest jednak pewny, czy jest to ten sam Dein, którego opiewają legendy.
  • W grach można zdobyć dwa miecze rzekomo należące do Deina. Pierwszy, Yusaris, zdobyć można w Początku, z kolei drugi – Zimowe Ostrze – w Przebudzeniu.
  • Gospoda w Lothering, Schronienie Deina, została nazwana tak prawdopodobnie na cześć ludowego bohatra.
  • Opisywane w Deinie i wilku spotkanie z wilkołakiem podczas polowania i następująca później wymiana ról nosi wiele podobieństw to Pwylla i Arwana ze średniowiecznych walijskich sag znanych pod wspólnym tytułem Mabinogion.