FANDOM

Daveth jest ludzkim łotrem i rekrutem Szarych Strażników, którego Strażnik spotyka w Ostagarze. Jest tymczasowym towarzyszem.

Przeszłość Edytuj

Daveth dorastał w małej mapie wiosce, kilka dni na wschód od Ostagaru, w pobliżu Głuszy Korcari. Uciekł z wioski i od swego ojca gdy tylko był w stanie, a następnie przeniósł się do Denerim, gdzie spędził sześć lat jako złodziej.

Podczas jednej próby rabunku starał się odciąć sakiewkę Duncana. Został złapany na gorącym uczynku przez Szarego Strażnika, jednak postanowił uciec. Zanim Duncan zdążył zatrzymać Davetha, straż miejska złapała go, pobiła i postanowiła powiesić. Z opresji uratował go Duncan, korzystając z Prawa Werbunku ocalił go przed niechybną zgubą i wcielił w szeregi Szarej Straży pod Ostagarem.

Udział Edytuj

Daveth, Strażnik, Alistair i sir Jory zostali wysłani do Głuszy Korcari przez Duncana by znaleźć trzy fiolki krwi mrocznych pomiotów na przygotowanie do Dołączenia, a także starożytne traktaty poboru Szarej Straży. W trakcie próby znalezienia traktatów drużyna spotyka Morrigan. Daveth prawidłowo uznał ją za Wiedźmę z Głuszy. Pomimo uprzedzeń większości drużyny do kobiety, Strażnik godzi się przyjąć jej pomoc. Po zdobyciu traktatów drużyna wraca do obozu, żeby rozpocząć dołączenie. Pomimo obaw dotyczących rytuały dołączenia, Daveth decyduje się zaryzykować i wypija krew mrocznych pomiotów twierdząc, że jest w stanie zrobić wszystko, nawet oddać własne życie, żeby powstrzymać Plagę. Umiera kilka chwil po wypiciu eliksiru z krwi mrocznych pomiotów.