FANDOM

Danyla – żona Athrasa, zagubiona w Lesie Brecilian Dalijka, która wskutek klątwy stała się wilkołakiem.

Udział Edytuj

Strażnik spotyka Danylę we wschodniej części lasu Brecilian, co może skutkować rozpoczęciem zadania pobocznego Quest-Początek Dotknięta klątwą. Jeśli porozmawiał wcześniej z Dalijczykami w obozie, wspomnieć mógł o niej Athras, rozpaczliwie poszukujący informacji na jej temat i również mogący być zleceniodawcą. Danyla wpadła w zasadzkę wilkołaków, co skutkowało obłożeniem jej klątwą, która powoli zamieniała ją w bestię. Zathrian okłamał jej męża mówiąc, że kobieta nie żyje. Danyla uważa, że wilkołaki nie były już bezrozumnymi bestiami, ponieważ potrafią mówić i racjonalnie myśleć. Nakłania również Strażnika, żeby udał się do serca lasu po więcej informacji na ten temat. Następnie prosi go, żeby zabrał jej szalik i oddał Athrasowi. Elfka nie chce, żeby jej mąż rozmyślał nad jej losem, co przysporzy mu bólu. Danyla cierpi i błaga Strażnika, żeby skrócił jej męki. Ten może się na to zgodzić, odmówić jej zabicia albo przeciągać rozmowę doprowadzając do tego, że kobieta w akcie desperacji zaatakuje jego drużynę.

CiekawostkiEdytuj

  • Jeśli Strażnik pomoże wilkołakom zdjąć z nich klątwę, Hawke spotka córkę Danyli na Okaleczonym Wybrzeżu, oskarżającą człowieka będącego niegdyś wilkołakiem o zamordowanie jej matki.
  • Szalik otrzymany od Danyli można wymienić za jakiś przedmiot u Szalonego Pustelnika.